Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

App-ikon borta, men appen fungerar ändå

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Idag satt jag och chattade med min iPhone 3 (6.1.3) med appen Whatsapp (WA). Mitt batteri tog slut, telefonen dog och jag satte telefonen på laddning.

När den var laddad och jag kunde logga in i telefonen var WA-ikonen borta. Men en banner om nytt meddelande från WA kom ändå fram direkt jag blev inloggad. Jag gick då till Appstore och såg att WA fortfarande kunde öppnas därifrån. Jag gjorde det och den funkade som vanligt. Men jag vill ju ha tillbaka min ikon! Hur kan ikonen vara borta men appen fortfarande fungera?

Kan ju inte heller radera appen och installera på nytt eftersomjag inte kan klicka på ikonen.
Och om jag försöker göra det från iTunes finns den väl ändå kvar i telefonen?

Hjälp!

Om du tar bort en app i iTunes och sedan synkar så tas appen bort från telefonen.

Men Apple påstår att iTunes importerar appen till iTunes om den hittas i telefonen.
Så då blir jag väl aldrig av med den osynliga appen?

Testade detta nyss med en annan app som jag inte behöver.
Tog bort den från iTunes och synkade. Men den låg kvar.
Startade om telefonen. Den fanns kvar...

Testat en hård omstart och ev en återställning?

http://www.99mac.se/forum/t/301416-felsoka-ip...

Det löste sig. Det visade sig att den hade flyttats till en helt egen appsida som låg efter den sida som jag trodde var den sista...

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-07-21 21:41

För framtida likvärdiga problem så sök i Spotlight så ser man i vilken mapp appen ligger i.

Ursprungligen av sirugo:

Men Apple påstår att iTunes importerar appen till iTunes om den hittas i telefonen.
Så då blir jag väl aldrig av med den osynliga appen?

Testade detta nyss med en annan app som jag inte behöver.
Tog bort den från iTunes och synkade. Men den låg kvar.
Startade om telefonen. Den fanns kvar...

Om du installerar en app på telefonen och sedan synkar så kopierar iTunes över den. Om du redan har en app på telefonen och tar bort den i iTunes så tas den bort från telefonen vid nästa synk.

1
Bevaka tråden