Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Lite eller ingen bild alls via Apple TV

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

När jag spelar upp Divx filer på TV:n via Apple TV:n och iPaden får jag bara en lite bild i mitten av TV:eller ingen bild alls utan bara ljud. Vid dessa tillfällen använder jag antingen VLC AVPlayer HD. Vad göra för att få en bild som täcker hela bildytan på TV:n? det fungerar bra när jag bara tittar på paddan.

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-09-08 16:16
Ursprungligen av Jejje65:

När jag spelar upp Divx filer på TV:n via Apple TV:n och iPaden får jag bara en lite bild i mitten av TV:eller ingen bild alls utan bara ljud. Vid dessa tillfällen använder jag antingen VLC AVPlayer HD. Vad göra för att få en bild som täcker hela bildytan på TV:n? det fungerar bra när jag bara tittar på paddan.

Använder du Airplay eller Airplay-dubblering?
Jag tycker det låters som du använder dubblering och det är fel utan du ska använda Airplay bara.
Alltså inte spegla skärmen på din iPad på tv´n.

I vilket format är källan (upplösning/ratio)?
Finns det inställningar i apparna för att justera?
Använder du mirroring så får du den ratio du har på din enhet, alltså inte optimalt om du använder en iOS-enhet mot en "modern" TV med widescreen.

Jag har upplösningen 1920x1080 och den går att ändra. Det ända sättet att få både bild och ljud är att använda "mirroring" och då blir det den lilla dåliga bilden.

1
Bevaka tråden