Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Återställa IOS 7 till 6.1.3 på IPAD 2.1

Tråden skapades och har fått 21 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Ville pröva IOS 7 på min Ipad 2.1 och vill nu återgå !!

Har använt TinyUmbrella och har spart mitt SHSH för 6.1.3.

1) Vilket program,hack fungerar för att återställa?

2) Signerar Apple fortfarande 6.1.3 ?

MYCKET,MYCKET tacksam för svar.

För 1:a gången sedan jag har gått över till ALLT på Mac såsom datorer,bärbara,paddor,Apple TV och Iphone så måste jag nog snällt säga att.....

IOS 7 kommer INTE in på några fler produkter så länge jag kan vara väck från det !!

Tack på förhand.

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-09-19 22:40

Ja det är inte långt borta själv

Vilken skituppdatering !! Orkar inte skriva alla fel men ett utav dom riktigt klantiga är kalendern och deras prenuminationer som buggar som f@n !!

Ja det var som jag trodde enliten möjlighet eftersom Apple signerar 6.1.3

Tack

Så var vi tillbaka på 6.1.3 och.......

DET KÄNNS GÖTT

  • Medlem
  • Skanör med Falsterbo
  • 2013-09-20 00:11

Kollade 5 an som är hlt ny och har 6.1.4 medan min andra 4'a har 6.1.3 ikl paddan 3 ...

Vad är skilnaden på 1.3 kontra 1.4 och orkar min trogna 4'a med IOS 7 utan strul ?!?
Vore tacksam om erfarenheter inna jag trycker på Gooo ?

Frågan är ställd ett par gånger - den allmänna konsensusen verkar vara att Iphone 4 orkar med IOS7 - men YMMV

Ursprungligen av IcemanCharlie:

Ja det är inte långt borta själv

Vilken skituppdatering !! Orkar inte skriva alla fel men ett utav dom riktigt klantiga är kalendern och deras prenuminationer som buggar som f@n !!

Tack

Kan bara hålla med dig, vilken miss detta är

Ursprungligen av IcemanCharlie:

Ja det är inte långt borta själv

Vilken skituppdatering !! Orkar inte skriva alla fel men ett utav dom riktigt klantiga är kalendern och deras prenuminationer som buggar som f@n !!

Ja det var som jag trodde enliten möjlighet eftersom Apple signerar 6.1.3

Tack

Vad saknar du i kalendern?

Vilka prenumerationer är det som buggar?

  • Medlem
  • Skanör med Falsterbo
  • 2013-09-20 00:33

Jo sorry för den förhastade frågan , har skummat runt och ser vad som tycks / dock inte förvånad att flertal vill tillbaka till 6.1.3 när det gäller design mjukhet med stilleben . Förvånad att IOS 7 har en så hårt gränssnitt men många av dom nya funktionerna är ju lite trevliga.

Alltid samma sak när något invant ändras. Folk blir besvikna och tycker att mycket var bättre för eller enbart är dåligt nu. Kom dock ihåg att vi människor har lätt för att vänja oss vid nya saker. Jag gillar iOS 7 i det stora hela, men är inte helt överens med alla grafiska lösningar. Jag har dock lite svårt för personer som gapar och skriker om hur dåligt saker och ting är efter ett dygn, för då har man faktiskt inte hunnit anpassa sig till den nya strukturen och utgår förmodligen endast från den plötsliga känslan att man inte känner sig helt hemma.

  • Medlem
  • Ingarö
  • 2013-09-20 12:48

Hur gör man för att komma tillbaka till ios6? Går det?

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-09-20 12:56
Ursprungligen av moggio:

Hur gör man för att komma tillbaka till ios6? Går det?

Läs inlägg nr 2

  • Medlem
  • Skanör med Falsterbo
  • 2013-09-20 17:16
Ursprungligen av Scarecrow:

Alltid samma sak när något invant ändras. Folk blir besvikna och tycker att mycket var bättre för eller enbart är dåligt nu. Kom dock ihåg att vi människor har lätt för att vänja oss vid nya saker. Jag gillar iOS 7 i det stora hela, men är inte helt överens med alla grafiska lösningar. Jag har dock lite svårt för personer som gapar och skriker om hur dåligt saker och ting är efter ett dygn, för då har man faktiskt inte hunnit anpassa sig till den nya strukturen och utgår förmodligen endast från den plötsliga känslan att man inte känner sig helt hemma.

Så sant ?
och för dem som nu vill tillbaka blir ju bara ett helsike för dem själva..
För min del har jag ingen brådska, överlever nog 6.1.4 ett tag till / när stormen lagt sig. ?

Jag sitter med en iPad 2 som jag inte uppdaterat än.

Är det så illa som alla påstår?

Ursprungligen av iTiger:

Jag sitter med en iPad 2 som jag inte uppdaterat än.

Är det så illa som alla påstår?

Det varierar ganska mycket vad folk tycker. Svårt att säga YMMV

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-09-21 12:14
Ursprungligen av iTiger:

Jag sitter med en iPad 2 som jag inte uppdaterat än.

Är det så illa som alla påstår?

Nej det är inte så illa som det sägs för jag har själv en iPad2.
Vissa saker är t.o.m bättre som att skriva inlägg på Macworlds forum var problematiskt med laggande tangentbord.
Det är borta men tänk på att det är ett nyare OS som kräver mer av hårdvaran.
Segare i form av att om man trycker på hemknappen stängs program av liiite långsammare.
Så om någon frågade mig nu ifall jag ångrat att jag uppdaterade skulle jag svara nej.
Men alla har olika krav för vad som är acceptabelt så tänk på det.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-09-21 13:36

På en iPhone 4s och iPad 4th Gen rullar iOS7 bra men jag kan tänka mig en iPhone 4 men iPad 2 borde ju lira OS:et snarlikt som en iPhone 4s. Förvisso kanske den lite större skärmen gör att maskinen nyttjar mer RAM eller dyl.

Vissa delar av OS:et har blivit ska vi säga "aningen hackigare" på iPhone 4s men överlag är det bättre.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2013-09-21 20:05

Det enda problemet jag har på min iPad 2 är att det tar lite tid att växla tangentbord från bokstäver till siffror när jag skriver. Typ 2-3 sekunder eller så.

Uppdaterade min iPad 2 igår och det flyter på bra!
Efter allt jag har läst om iOS 7 på olika iPad-versioner så vill jag påstå att det fungerar bra. Jämfört med min iPhone 5 så finns väl inte samma fina flyt hos iPaden, men jag kommer absolut inte att gå tillbaka till iOS 6 på iPaden.

Är tyvär benägen att hålla med TS. Kommer nog inte på mina produkter från Apple med det första.

Detta är ju som att gå från Mercedes S-Klasse till Hyndai Sonata.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2013-09-23 19:26

Jag har kört iOS7 sedan beta2, och går inte tillbaka, inte ens på min iPad 2.
Så vi har olika åsikter

Blir nog iOS7 på mig också så småningom. Håller bara krampaktigt fast på det som jag har nu. HaHa...

1
Bevaka tråden