Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

ios7 beta iPhone går inte att uppdatera

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Klågerup
  • 2013-10-04 19:38

Någon som laddade ner beta versionen i sommar? och nu inte kan va med på dem vanliga uppdateringarna?? såg att ios7.2 var ute medans min iphone fortfarande har kvar ios7.
Någon som jag pratade med sa att det är bara att koppla in luren i itunes givetvis med sladd och sedan skulle det själv fixa sig....och det gjorde det inte.
Tog en säkerhetskopia sedan tänkte jag om man ska klicka på återställning för att sedan använda min säkerhetskopia, men det känns samtidigt inte rätt att göra det på det här visset.
Någon som har ide? tänker mest att det blir en fler uppdateringar och då vill man inte stanna kvar i det gamla.

Du ska återställa i iTunes.

För det första så kommer betans giltighetstid att gå ut och då slutar telefonen att fungera så du kommer bli tvungen att uppgradera. Det finns inget val.

Dessutom så blir det ingen OTA uppgradering från beta till IOS7 så du måste göra en uppgradering över Itunes.. Det du kan göra är att ladda ner senaste IOS7 release och sedan välja att att uppgradera telefonen istället för att göra en återställning. Då slipper du att ladda in backupen.

  • Medlem
  • Klågerup
  • 2013-10-04 19:56
Ursprungligen av BlackSmp:

För det första så kommer betans giltighetstid att gå ut och då slutar telefonen att fungera så du kommer bli tvungen att uppgradera. Det finns inget val.

Dessutom så blir det ingen OTA uppgradering från beta till IOS7 så du måste göra en uppgradering över Itunes.. Det du kan göra är att ladda ner senaste IOS7 release och sedan välja att att uppgradera telefonen istället för att göra en återställning. Då slipper du att ladda in backupen.

Men jag har uppdaterat till den senaste iTunes sedan när jag klickar på "LETA UPPDATERING" så kommer endast ios7 upp? iphonen är inkopplad med sladden.
Är det inte i Itunes som styr detta? är lite off just nu, men det hade varit super om man bara hade kunna hitta den senaste och slippa trycka på återställning

Vad gör det för skillnad? Tryck på återställ, iOS 7 laddas ner och installeras, du återställer sedan säkerhetskopian. Klart.

@Keptang: Det går betydligt snabbare med en uppgradering än med en återställning.

Ladda ner rätt fil från denna site: http://www.gizmodo.com.au/2013/09/go-download...

(Du kan iofs få den nerladdad via itunes också)

I Itunes håller du nere alt samtidigt som du trycker på "leta efter uppdatering". Välj den nerladdade filen och kör.

Edit: Lokalt på din dator kan du prova med (jag antar att du kör Mac) att: I findern hålla alt intryck, välj Gå->Bibliotek och sedan Itunes. Där ska du kunna hitta ipsw-filerna som du behöver (om Itunes har laddat ner dem)

Ursprungligen av BlackSmp:

@Keptang: Det går betydligt snabbare med en uppgradering än med en återställning.

Ladda ner rätt fil från denna site: http://www.gizmodo.com.au/2013/09/go-download...

(Du kan iofs få den nerladdad via itunes också)

I Itunes håller du nere alt samtidigt som du trycker på "leta efter uppdatering". Välj den nerladdade filen och kör.

Jag vet det såklart. Men bökigare än ett knapptryck.
Men TS får göra som denne vill.

1
Bevaka tråden