Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ostabil täckning deluxe

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2013-11-14 11:35

Hej,

Har funderat på det här ett tag nu,
och får inte klarhet i det riktigt,
därför prövar jag här.

Hoppas någon har lite input,

Modell: iPhone 4G.
Inköp: 2011 vårkant.

Alltid använt bumper, från dag 1.
Men troligtvis åkt ned i marken åtminstonde 200 ggr,
sten, trä, klinker, asfalt, trapphus you name it. Men take a note, har inga som helst kosmetiska skador på telefonen. Detta såklart till förtjänst av bumpern.

Till för ca 2 månader sedan har jag _mycket_ ojämn täckning.
Byter väldigt ofta mellan 3g - 2g / EDGE. Signalen flappar upp och ned helt utan vettig
orsak. Ser inget samband med att jag förflyttar mig eller liknande. Kan vara i samma rum
och den dimper ned på 1 bar från fullt. Slår jag av 3G (så att den endast kör 2G) har den ingen signal alls. Möjligtvis om jag står på ett berg av något slag, så kan den hitta åt nätet. Detta har på senare tiden förvärrats, förut kunde jag köra 2G med perfekt täckning även i de djupaste skogarna, vilket jag gärna gör för att spara batteri. Inte nu längre.

Samtal bryts ofta, alltför ofta.

Simkort? Nej det är ganska nytt och är säker på att det inte är problemet.
Jag har prövat andra simkort med andra operatörer, t.om. utomlands, och problemet kvarstår.

Operatör? Nej. Jag och några vänner var ute och körde ett par mil längs en landsväg mellan Umeå och Östersund. Och här hade jag inte en tillstymmelse till signal, "ingen service", medan dem hade ok till god täckning. Vi har samma operatörer.

Mitt logiskt tänkande vill gärna se att någon modul är skadad i min iPhone.

Vilken skulle detta kunna vara?
Jag är ganska duktig på att skruva isär saker och byta ut. Förbereder mig på att få göra det för att fixa detta. Det måste gå.

Eller?

Senast redigerat 2013-11-14 12:09

Min spontana reaktion är att något är löst inne i telefonen. Till exempel anslutningen till antennen.

Följ den här guiden:
http://www.99mac.se/forum/t/301416-felsoka-ip...

Om service är värt det eller ej får du bedöma själv. Jag skulle säga, köp nytt istället.

  • Medlem
  • 2013-11-14 11:47
Ursprungligen av barbapappa_86:

Följ den här guiden:
http://www.99mac.se/forum/t/301416-felsoka-ip...

Om service är värt det eller ej får du bedöma själv. Jag skulle säga, köp nytt istället.

Såg den. Återställning gjord och senaste iOS inlagt. Tror jag är inne på sista steget där.

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-11-14 11:58

Har man tappat telefonen i snitt var tredje dag ska man nog skaffa en tåligare telefon!!!

Ursprungligen av lappen71:

Har man tappat telefonen i snitt var tredje dag ska man nog skaffa en tåligare telefon!!!

Ja, jag ligger nog på 1 gång per 6 månader eller så.

  • Medlem
  • 2013-11-14 12:10
Ursprungligen av pmarriott:

Ja, jag ligger nog på 1 gång per 6 månader eller så.

Ärligt? Tänk efter, man tappar ju telefoner rätt så ofta alltså. Den åker ju upp och ned i fickan 20-tal gånger per dag kanske? Kanske mer beroende på hur flitig facebook/whatsapp/viber/miljoner-andra-appar användare man är

Ursprungligen av osba:

Ärligt? Tänk efter, man tappar ju telefoner rätt så ofta alltså. Den åker ju upp och ned i fickan 20-tal gånger per dag kanske? Kanske mer beroende på hur flitig facebook/whatsapp/viber/miljoner-andra-appar användare man är

Väldigt olika skulle jag säga. Jag har endast tappat min femma ca 2 gånger på ett halvår.

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-11-14 13:03
Ursprungligen av osba:

Ärligt? Tänk efter, man tappar ju telefoner rätt så ofta alltså. Den åker ju upp och ned i fickan 20-tal gånger per dag kanske? Kanske mer beroende på hur flitig facebook/whatsapp/viber/miljoner-andra-appar användare man är

4ggr har jag tappat min under 1år. Två med bumber och två utan så det blivit några märken.
Inte att förglömma den kvällen jag kastade den i min hall så den blev böjd
Att man tappar den var tredje dag är ett extrem fall (eller tapp)

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2013-11-14 13:21
Ursprungligen av osba:

Ärligt? Tänk efter, man tappar ju telefoner rätt så ofta alltså. Den åker ju upp och ned i fickan 20-tal gånger per dag kanske? Kanske mer beroende på hur flitig facebook/whatsapp/viber/miljoner-andra-appar användare man är

Det tog ett år innan jag tappade min iPhone 5 på ett hårt underlag (asfalt i det fallet). Den gled ur fodralet när jag höll den i handen och sprang till tåget. Jag svor ordentligt åt mig själv för min klantighet.

Men, man blir säkert mindre försiktig när man har ett ordentligt skydd på. Men jag tycker ändå det är märkligt hur folk kan hantera en manick för tusentals kronor så oförsiktigt att de tappar den titt som tätt.

  • Medlem
  • 2013-12-11 18:30
Ursprungligen av pmarriott:

Min spontana reaktion är att något är löst inne i telefonen. Till exempel anslutningen till antennen.

Godkväll!

Bestämde mig för att öppna upp baksidan av telefonen för att ta en titt intui.

Upptäckte något rätt så märkligt där.

På de platser där ni ser röda ringarna(det är jag som har markerat mha photoshop), fann jag små, små skruvar samt brickor. Två av varje.

Här är skruvarna som jag fann, helt lösa. Jag pillade ut dem med en liten skruvmejsel.

Ehh.... Vad har dessa för uppgift?

Ursprungligen av osba:

Godkväll!

Bestämde mig för att öppna upp baksidan av telefonen för att ta en titt intui.

Upptäckte något rätt så märkligt där.

http://imageshack.us/a/img202/2727/0c8o.jpg
På de platser där ni ser röda ringarna(det är jag som har markerat mha photoshop), fann jag små, små skruvar samt brickor. Två av varje.

http://imageshack.us/a/img12/8176/aq3g.jpg
Här är skruvarna som jag fann, helt lösa. Jag pillade ut dem med en liten skruvmejsel.

Ehh.... Vad har dessa för uppgift?

Inget med radiodelen att göra iaf. Tror de är de skruvarna som håller fast någon typ av ram till "kant-ramen" eller liknande.

1
Bevaka tråden