Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Safari kraschar när jag ska lägga till en flik (iPad Air)

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2014-01-03 15:26

Hej!

Har råkat ut för en märklig bugg i Safari på min iPad Air: det går inte att använda flikar. Om jag klickar på plustecknet uppe till höger så kraschar Safari. Varje gång. Förmodar att detta är en bugg snarare än en feature - är det någon som känner igen problemet och som t o m vet vad man kan göra åt saken?

Senast redigerat 2014-01-03 16:22
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2014-01-03 16:23

Tack för tipset, Jesper. Ska testa hard reset för att se om det hjälper. Drar mig dock för total återställning då det tar timmar att återskapa alla appar, synka hela Dropboxen samt ställa in alla e-postkonton manuellt.

Det händer mig ibland men inte varje gång.

Jag skulle börja med att stänga flikar och se vad som händer då. Det skulle kanske kunna vara någon av de öppna flikarna som ställer till det.

Snabbaste sättet att stänga flikarna är att starta privat surfning och svara att du vill stänga alla öppna flikar.

Men om det fortfarande händer varje gång så är nog en återställning trots allt det som behöver göras ?

Dropbox synkar inte ner allt på en iOS-enhet.

Samma fel på iPad mini retina

Ursprungligen av rasta:

Hej!

Har råkat ut för en märklig bugg i Safari på min iPad Air: det går inte att använda flikar. Om jag klickar på plustecknet uppe till höger så kraschar Safari. Varje gång. Förmodar att detta är en bugg snarare än en feature - är det någon som känner igen problemet och som t o m vet vad man kan göra åt saken?

Jag har en iPad mini retina med samma fel, iOS 7.0.4, men problemet har funnits ända sen jag skaffade den strax efter jul, tror det kan ha varit 7.0.3 då.

Fick du ordning på problemet, rasta?

Någon annan som vet hur man fixar det?

Om hård återställning funkar så är det förstås värt det, men det skulle förstås kännas bra att veta först om det funkat för någon annan - det blir sjukt många appar att återställa och en hel del info som blir jobbig att återställa.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2014-02-06 00:11

Ja, fick ordning på det till slut utan hård reset. Tvångsavslutade programmet, samma problem - slog på privat surfning - samma problem, tvångsavslutade igen och startade om iPaden, slog av privat surfning, tömde cache och sedan funkade det. Har inte haft några problem därefter.

Underbart, det funkade för mig också!

Ursprungligen av rasta:

Ja, fick ordning på det till slut utan hård reset. Tvångsavslutade programmet, samma problem - slog på privat surfning - samma problem, tvångsavslutade igen och startade om iPaden, slog av privat surfning, tömde cache och sedan funkade det. Har inte haft några problem därefter.

Jag hittade inte privatsurfningen, men raderade historik cookies och data och flippade ev också på någon av på/av-switcharna i inställningar / safari. Behövde inte ens starta om paddan utan det funkade när jag gick in för att testa.
Tack för ditt svar!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2014-02-06 21:50

Skönt att det löste sig!

1
Bevaka tråden