Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPhone utan SIM-kort

Tråden skapades och har fått 17 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej Alla!
Jag har en iPhone 3 liggande i lådan som jag tänkte dra igång. Jag ska inte ha den att ringa på så jag kör utan SIM-kort. (Jag ska köra Airfoil på den och koppla den till min köksradio)

Kopplade den till iTunes och gjorde en fabriksinställning. Den frågar efter SIM-kort och jag kommer inte vidare.

Kan man inte köra den utan SIM? Det är min dotters gamla telefon och misstänker att den är låst till TRE.

Finns det några genvägar här?

Tack på förhand,
Jörgen

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2014-03-25 09:49

Nej, det tror jag inte. Du behöver ett SIMkort för att "aktivera" den. Men sedan kan du plocka ut det och använda den utan SIM.

OK, tack för snabbt svar!

//Jörgen

Ursprungligen av kenjon:

Nej, det tror jag inte. Du behöver ett SIMkort för att "aktivera" den. Men sedan kan du plocka ut det och använda den utan SIM.

Jag ska byta från tele2 till Telia. Dock glömde jag att låsa upp telefonen vilket innebär att jag inte kan nyttja den på tre dagar. Kan jag använda den som iPod ändå på något sätt? Utan att återställa den. Den har varit aktiverad med tele2.

Ursprungligen av blackheim:

Jag ska byta från tele2 till Telia. Dock glömde jag att låsa upp telefonen vilket innebär att jag inte kan nyttja den på tre dagar. Kan jag använda den som iPod ändå på något sätt? Utan att återställa den. Den har varit aktiverad med tele2.

Javisst, det är bara att använda den.

Ursprungligen av keptang:

Javisst, det är bara att använda den.

Hur gör man då? När jag startar telefonen nu så får jag göra inställningarna, och till sist kommer jag till ett steg där det står "SIM ej giltigt". Nu sitter visserligen Tekia-kortet i, går det att komma förbi det med Tele2-kortet som telefonen är låst till. Abonnemanget har dock gått ut...

Ursprungligen av blackheim:

Hur gör man då? När jag startar telefonen nu så får jag göra inställningarna, och till sist kommer jag till ett steg där det står "SIM ej giltigt". Nu sitter visserligen Tekia-kortet i, går det att komma förbi det med Tele2-kortet som telefonen är låst till. Abonnemanget har dock gått ut...

Aha, har du återställt den redan så går det inte vad jag vet.
Trodde det var en telefon som redan var uppe och körde som bara saknade rätt sim, då funkar det.

Ursprungligen av keptang:

Aha, har du återställt den redan så går det inte vad jag vet.
Trodde det var en telefon som redan var uppe och körde som bara saknade rätt sim, då funkar det.

Nepp, inte återställd. Satt i telia-simmet innan jag kom på att jag inte låst upp den. Men då är det oåterkalleligt så att säga?

Ursprungligen av blackheim:

Nepp, inte återställd. Satt i telia-simmet innan jag kom på att jag inte låst upp den. Men då är det oåterkalleligt så att säga?

Vad är det för inställningar som du fick ange som du nämnde tidigare?

Ursprungligen av blackheim:

Nepp, inte återställd. Satt i telia-simmet innan jag kom på att jag inte låst upp den. Men då är det oåterkalleligt så att säga?

Ja jag antar det.
Jag har bara egen erfarenhet av olåsta iPhones och där är det inga problem att starta upp utan något sim i och använda den som vanligt.

Kanske någon annan varit i samma situation som vet.

Ursprungligen av barbapappa_86:

Vad är det för inställningar som du fick ange som du nämnde tidigare?

Jag fick ställa in iCloud, wi-fi och liknande.

Ursprungligen av blackheim:

Jag fick ställa in iCloud, wi-fi och liknande.

Det låter iaf som att du har återställt den.

Jag har samma problem med min 4S. Tyckte den var seg så jag gjorde en fabriksåterställning. Nu vägrar den starta utan simkort.

Ursprungligen av keptang:

Ja jag antar det.
Jag har bara egen erfarenhet av olåsta iPhones och där är det inga problem att starta upp utan något sim i och använda den som vanligt.

Kanske någon annan varit i samma situation som vet.

Jah har en olåst 4S, men den vill ha sim ändå.

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2016-09-07 13:58
Ursprungligen av Thomas414:

Jah har en olåst 4S, men den vill ha sim ändå.

Stoppa in ett SIMkort då?

Ursprungligen av Thomas414:

Jah har en olåst 4S, men den vill ha sim ändå.

Du måste aktivera även om telefonen inte är operatörsbunden.

Ursprungligen av marcushedenstrom:

Du måste aktivera även om telefonen inte är operatörsbunden.

Har 4s och 6an samma typ av sim?

Ursprungligen av Thomas414:

Har 4s och 6an samma typ av sim?

Nej.

Mikro vs. nano.

1
Bevaka tråden