Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Carplay till 8 nya biltillverkare

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Apples Carplay sprider sig bland biltillverkarna. Audi får nu sällskap av åtta andra tillverkare som kommer att släppa bilar med stöd för tekniken under 2014 eller 2015.

Läs hela artikeln här

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2014-07-02 15:43

I synnerhet som Volkswagen redan har stöd för iPod. Vad håller dom tillbaka?

Ursprungligen av frazze:

I synnerhet som Volkswagen redan har stöd för iPod. Vad håller dom tillbaka?

Audi presenterade stödet i förra veckan. Det är inte omöjligt att resten av VAG följer efter inom kort.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2014-07-03 11:28
Ursprungligen av HåkanE:

Audi presenterade stödet i förra veckan. Det är inte omöjligt att resten av VAG följer efter inom kort.

Vi får hoppas på det. Tack för stödet!

  • Medlem
  • International user
  • 2014-07-03 16:27
Ursprungligen av frazze:

Vi får hoppas på det. Tack för stödet!

Körde Audi förr, inte för tillfället, men funderat lite på vad nästa bil skulle bli. Och ja integration med iOS har faktiskt blivit ett krav för mig till nästa bil.

När Apple tidigare visade att både BMW och Volvo skulle vara med från början. Två bilmärken jag inte är speciellt förtjusta i, började man på allvar fundera vad ska man välja.

Varför kan inte någon tillverka min dröm bil. Jag kräver inte mycket, en liten rapp bil med bra fyrhjulsdrift, inte hög som ett höghus utan vettiga proportioner, och väl integrerat med iOS.

Delta Integrale i ny tappning vore kanon. Hur i @*#%# kunde Alfa Romeo svärta ner Deltans namn med det de tillverkar nu.

Och hur i #@$%#*@ har inte Audi gjort Quattro till standard än, de borde ju ha haft torque vectoring som standard redan på 2000 talet.

Ursprungligen av frazze:

Vi får hoppas på det. Tack för stödet!

Såg precis den här infon på 9to5mac: http://9to5mac.com/2014/07/15/volkswagen-in-t...

Volkswagen kommer ju få stöd för CarPlay i de flesta modeller från årsmodell 2016 (i och med MIB2), eller de som är tillverkade från och med vecka 22. BIlar som undantas från CarPlay tills vidare är Touareg och Up! Jag ska ju beställa en ny bil i höst så det ska bli intressant vad de kan erbjuda.

Lite i skuggan av utsläppsnivåer kanske, men nu har nya Audi A4 lanserats med Carplay som tillval. http://www.audi.se/se/brand/sv/models/a4/nya-a4-avant/highlights.html

  • Medlem
  • Bästkusten
  • 2015-11-12 07:46

Jag kan absolut inte förstå problemet att integrera detta i våra bilar. När man läser div bilforum formligen skriker samtliga efter detta.

Ursprungligen av The Cat:

Jag kan absolut inte förstå problemet att integrera detta i våra bilar. När man läser div bilforum formligen skriker samtliga efter detta.

Det finns problem på olika nivåer. Det kan mycket väl vara tekniska problem att få plattformen att fungera ihop med den existerande hårdvaran.

Och att folk på forum skriker efter detta innebär inte att den vanliga bilköparen vare sig känner till det eller ens är intresserad.

Ursprungligen av BlackSmp:

Det finns problem på olika nivåer. Det kan mycket väl vara tekniska problem att få plattformen att fungera ihop med den existerande hårdvaran.

Och att folk på forum skriker efter detta innebär inte att den vanliga bilköparen vare sig känner till det eller ens är intresserad.

Det största problemet enligt mig är längden på en bilmodells livscykel. Den är vanligtvis sju-åtta år med ett uppdateringsprojekt efter halva tiden. Det är detta man räknat på när man tagit fram investeringskalkyler etc. för projektet. Alla andra förändringar innebär en kostnad som kan bli svår att räkna hem.

1
Bevaka tråden