Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apples återvinningsprogram för datorer

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Älmhult
  • 2014-09-26 10:00

Har någon av er testat Apples återvinningsprogram för datorer m m? Finns info här: http://www.apple.com/se/recycling/

Jag är på väg att köpa ny iPhone och konstaterade min gamla 5:a var värd ca 1700 kr enligt länken ovan, vilket är något mer än jag räknat med att få ut för min 64 Gb iPhone 5, med några få skavanker men med alla tillbehör kvar.

Det gör ju mig nyfiken på om det är ett mer lönande alternativ än att försöka sälja den privat, vanligtvis Tradera för min del. Enligt en sökning där verkar Traderas priser på nyss sålda iPhone 5 snarare ligga strax under det priset.

Eller är de hårdare i sin slutgiltiga bedömning så att man aldrig får så mycket som man tror?

Senast redigerat 2014-09-26 10:42

Funderar också på det!

Enligt prisuppskattning skulle jag få 1 340 SEK för min 4s, 64gb. Jag tycker det låter lite mycket, speciellt med tanke på att jag nyligen lyckades massakrera min laddningssladd. Är också sugen på att höra andras vittnesmål. Kan man åka till Täby med den om man inte vill posta den? Osäker på om jag ens vill byta ut telefonen ännu, den funkar ju liksom. Men snart lär de inte vilja ha den – min MBP 15'' från 2010 "saknade insäljningsvärde". Gör den väl inte!

Ursprungligen av iggy:

Har någon av er testat Apples återvinningsprogram för datorer m m? Finns info här: http://www.apple.com/se/recycling/

Jag är på väg att köpa ny iPhone och konstaterade min gamla 5:a var värd 2701 kr enligt länken ovan, vilket är något mer än jag räknat med att få ut för min 64 Gb iPhone 5, med några få skavanker men med alla tillbehör kvar.

Det gör ju mig nyfiken på om det är ett mer lönande alternativ än att försöka sälja den privat, vanligtvis Tradera för min del. Enligt en sökning där verkar Traderas priser på nyss sålda iPhone 5 snarare ligga strax under det priset.

Eller är de hårdare i sin slutgiltiga bedömning så att man aldrig får så mycket som man tror?

  • Medlem
  • Älmhult
  • 2014-09-26 10:32

Räknade du bort laddningssladden så låter det onekligen lite högt och märkligt med din dator som knappast är utan värde...

Ursprungligen av Manglobe:

Funderar också på det!

Enligt prisuppskattning skulle jag få 1 340 SEK för min 4s, 64gb. Jag tycker det låter lite mycket, speciellt med tanke på att jag nyligen lyckades massakrera min laddningssladd. Är också sugen på att höra andras vittnesmål. Kan man åka till Täby med den om man inte vill posta den? Osäker på om jag ens vill byta ut telefonen ännu, den funkar ju liksom. Men snart lär de inte vilja ha den – min MBP 15'' från 2010 "saknade insäljningsvärde". Gör den väl inte!

  • Medlem
  • Älmhult
  • 2014-09-26 10:43

Läste visst lite snabbt, det var snarare 1700 och upp till 2250 kr det handlade om beroende på hur skavd de tycker baksidan av mobilen är

Ursprungligen av iggy:

Räknade du bort laddningssladden så låter det onekligen lite högt och märkligt med din dator som knappast är utan värde...

1
Bevaka tråden