Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Airport Extreme - har den gett upp?

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Halmstad
  • 2015-03-06 13:43

Jag har fått persistenta problem med internetanslutningen i min Halmstad Stadsnät / Bredband2 / Airport Extreme-kombination.

För tillfället ser situationen ut sådan, att vid lunchtid, i princip varje dag, tappar Airp. Extreme IP-numret och blir blinkande gul. En mjuk omstart via Airport Utility får den tillbaka på banan igen, grön både på apparat och grön i Airport Utility. Tidigare har det aldrig varit nödvändigt med omstart vid gult, utan när problem fixats hos leverantör, så har den plockat upp IP och blivit grön utan åtgärd från min sida. Man har t.ex. felanmält, åkt iväg hemifrån och lämnat den gult blinkande, och sedan när man kommer tillbaka är den grön igen.

Frågan är nu: Vad är det Airport Extreme gör vid en omstart som den inte skulle kunna göra kontinuerligt när den är gul och blinkar? Den borde ju prova att hitta förbindense utan omstart?

Jag vill helst inte köpa ny Airport Extreme för att sedan uppleva samma sak. Är det någon som vet hur Airport Extreme gör något "extra" just vid omstart?

Airport Utility 6.3.1
Airport Extreme (n) 5GHz, ej dualband. (En tidig platt modell från 2007).

Tacksam för alla förslag!

Kan du inte bara rakkoppla och se om samma sak händer då? Sen har du inte återställt den, det kan vara en idé.

1
Bevaka tråden