Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Så står sig Apple Music mot konkurrensen

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Apple Music kommer snart till hundra länder, men frågan är om Apples nya tjänst kan spela ut etablerade konkurrenter. 99mac sammanfattar det vi vet, och jämför med andra tjänster.

Läs hela artikeln här

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2015-06-11 21:09

Förstår jag rätt att man kan avsluta match om man skaffar apple music?

Ursprungligen av Json_81:

Förstår jag rätt att man kan avsluta match om man skaffar apple music?

Det verkar så.

  • Medlem
  • Lammhult
  • 2015-06-12 08:35

Nån som vet hur det där family för 15 dollar funkar?
Kan man länka 6 godtyckliga konton? (Antagligen inte, eftersom då 6 polare kan bli en "familj", precis det jag är ute efter )

Kommer det kräva family account sharing eller vad det heter?
Den iden är ju nice, men den suger! Så fort man länkar sina konton så är det helt plötsligt master-kontot som ska stå för all betalning?!
Wtf? Jag skulle ju på riktigt vilja göra detta med min FAMILJ (inte försöka hustla systemet med 5 polare), men vi är ju alla 5 i min familj vuxna individer, alla kan ju betala för sig själva!
Fatta jobbig administration om jag varje månad ska börja sammanställa vem som köpt vad och börja kräva in stålar via swish..

Så jag är rädd att det hela med music-family-share kommer krasha pga kravet av att man ska ha family sharen..

Annars hade det varit stööört nice, 15 dollars för 6 pers i månaden är ju fasen gratis.

Ursprungligen av Basss:

Nån som vet hur det där family för 15 dollar funkar?
Kan man länka 6 godtyckliga konton? (Antagligen inte, eftersom då 6 polare kan bli en "familj", precis det jag är ute efter )

Kommer det kräva family account sharing eller vad det heter?
Den iden är ju nice, men den suger! Så fort man länkar sina konton så är det helt plötsligt master-kontot som ska stå för all betalning?!
Wtf? Jag skulle ju på riktigt vilja göra detta med min FAMILJ (inte försöka hustla systemet med 5 polare), men vi är ju alla 5 i min familj vuxna individer, alla kan ju betala för sig själva!
Fatta jobbig administration om jag varje månad ska börja sammanställa vem som köpt vad och börja kräva in stålar via swish..

Så jag är rädd att det hela med music-family-share kommer krasha pga kravet av att man ska ha family sharen..

Annars hade det varit stööört nice, 15 dollars för 6 pers i månaden är ju fasen gratis.

Ja dom måste vara anslutna till Familjedelning

Apple Music står sig väldigt bra måste jag säga.

Exempel: Låten "Heroine" av Sinead O'Connor från albumet "All The Best" (Japansk utgåva). AAC 256 kbps upptar 8,70 MB medan MP3 320 kbps upptar 10,80 MB. Båda AAC och MP3 är som vi alla vet förlustformat men se så mycket mer information som AAC-versionen behåller tack vare sina effektivare komprimeringsalgoritmer. AAC låter inte bara bättre utan tar också upp mindre utrymme.

En vinn-vinn-situation med andra ord.

1
Bevaka tråden