Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vi som beställt iPhone 6s från UK

Tråden skapades och har fått 179 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Då vart mina beställda, blev 3st

iPhone 6s Rose Gold 128 GB,
iPhone 6s Svart 64 GB
iPhone 6s Guld 64 GB

Nu den olidliga väntan

Senast redigerat 2015-09-12 09:48
  • Medlem
  • Göteborg/Maastricht
  • 2015-09-12 10:16

Blev en 6S guld 128GB.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2015-09-12 10:32

Blev en Rose Gold 128, reserverad genom Apple Store appen eftersom den öppnade innan webbutiken
Får hoppas dom inte strular mot borderline som dom gjorde med klockan.

iPhone 6s Plus 128gb Silver beställd!

Två iPhone 6S Rose gold 128 Gb beställa online till två olika adresser samt en reserverad i butik i min kompis namn så skulle det bli strul med leveranser går hon och hämtar en 64 GB telefon åt mig!
Samt flygbiljetter bokade 25 efter jobbet!
Ska ha denna iPhonen så snabbt det bara går

Beloppet reserveras när man lägger beställning, men pengarna dras först när den är redo att skickas eller ?
Tänkte om man kunde använda pengarna till något annat under tiden, får in mer på Onsdag

Vad tror ni?

Ursprungligen av @ndreas:

Beloppet reserveras när man lägger beställning, men pengarna dras först när den är redo att skickas eller ?
Tänkte om man kunde använda pengarna till något annat under tiden, får in mer på Onsdag

Vad tror ni?

Det reserveras under en tid, sen dras det när det skeppas (eller däromkring).
Du bör kunna se på din internetbank ditt disponibla belopp (beroende på bank, Skandia visar det vet jag), det är vad du kan använda.
Annars lär det vara saldo som gäller och då ser du där vad du har kvar på kontot.

Ursäkta ett par dumma frågor - det var längesen jag uppdaterade mig;

Om man köper en 6S i England, gäller garantin då även i Sverige? Och hur funkar det med 3G/4G-näten - har alla världen över 6S samma radiodelar nu för tiden eller tappar man vissa frekvenser om man använder utländska lurar i Sverige?

Har kört Android den senaste tiden, men är jäkligt sugen på att hoppa tillbaka till iPhone nu. Tjejen ska till London i mitten av oktober, så jag tänkte att hon kan plocka med sig en 64 GB 6S då..:-)

Ursprungligen av fruktsallad:

Ursäkta ett par dumma frågor - det var längesen jag uppdaterade mig;

Om man köper en 6S i England, gäller garantin då även i Sverige? Och hur funkar det med 3G/4G-näten - har alla världen över 6S samma radiodelar nu för tiden eller tappar man vissa frekvenser om man använder utländska lurar i Sverige?

Har kört Android den senaste tiden, men är jäkligt sugen på att hoppa tillbaka till iPhone nu. Tjejen ska till London i mitten av oktober, så jag tänkte att hon kan plocka med sig en 64 GB 6S då..:-)

Garantin gäller (EU).
Det är samma modell i England som i Sverige.

  • Medlem
  • Skåne
  • 2015-09-13 06:21

Hoppas de kommer info om uppgraderingsprogrammet i sverige snart. Känns som en bra grej att hoppa på.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2015-09-14 10:28
Ursprungligen av rylin:

Blev en Rose Gold 128, reserverad genom Apple Store appen eftersom den öppnade innan webbutiken
Får hoppas dom inte strular mot borderline som dom gjorde med klockan.

Min beställning med leverans till Borderlinx verkar ha blivit cancelled.
Nån annan med samma?

Ursprungligen av rylin:

Min beställning med leverans till Borderlinx verkar ha blivit cancelled.
Nån annan med samma?

Mina är kvar, kan det varit att du beställde mer än 1 på samma order ?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2015-09-14 11:23
Ursprungligen av @ndreas:

Mina är kvar, kan det varit att du beställde mer än 1 på samma order ?

Nepp, bara 1x128

En fråga som kanske är lite smått off-topic, men.. Om man beställer från utlandet (oavsett om det är england, usa osv), är det alltid samma stöd för frekvensband i telefonen, eller skiljer det mellan länder? Tänkte om man köper en utomlands, fungerar den alltid lika bra som svensksålda då? Man hör ju om vissa telefoner (android) som är anpassade efter marknaden där dom säljs, vilket betyder att den saknar stöd för svenska frekvensband = inte lika snabb eller lika bra täckning på 4G. Har iPhones samma stöd globalt?

Ursprungligen av Kermit:

...Om man beställer från utlandet (oavsett om det är england, usa osv), är det alltid samma stöd för frekvensband i telefonen, eller skiljer det mellan länder?

Se inlägg 8 och 9.

Normalt skulle jag ha postat här om min lagda order men denna gång behöver jag ett svenskt momskvitto, så det blir till att vänta tills den går att köpa av svenska Apple. Lycka till med era köp!

  • Medlem
  • International user
  • 2015-09-14 18:01
Ursprungligen av Kermit:

En fråga som kanske är lite smått off-topic, men.. Om man beställer från utlandet (oavsett om det är england, usa osv), är det alltid samma stöd för frekvensband i telefonen, eller skiljer det mellan länder? Tänkte om man köper en utomlands, fungerar den alltid lika bra som svensksålda då? Man hör ju om vissa telefoner (android) som är anpassade efter marknaden där dom säljs, vilket betyder att den saknar stöd för svenska frekvensband = inte lika snabb eller lika bra täckning på 4G. Har iPhones samma stöd globalt?

https://www.apple.com/iphone/LTE/

  • Medlem
  • Göteborg/Maastricht
  • 2015-09-14 21:30
Ursprungligen av rylin:

Min beställning med leverans till Borderlinx verkar ha blivit cancelled.
Nån annan med samma?

Min är kvar!

Ursprungligen av Robban G:

Min är kvar!

Min med! So far so good. Detta är nog fjärde gången jag köper från UK via Borderlinx. Har inte fått någon order stoppad hittills.

Tycker Apples agerade är väldigt skumt. Om de verkligen villa nita borderlinx-beställningar torde det inte vara så svårt att filtrera bort allihop. Känns som att de pliktskyldigt raderar några procent av dessa beställningar bara för att kasta lite lite grus i maskineriet. Oklart varför egentligen.

  • Medlem
  • 2015-09-15 10:02

Vad finns det för stora fördelar med att beställa från UK? Förmodar att ni får dom några veckor före svensk release. Men om man jämför priser skiljer det inte nämnvärt. Om man räknar in operatörernas subventioneringar så borde väl det till och med bli billigare i Sverige?

Ursprungligen av Tius:

Vad finns det för stora fördelar med att beställa från UK? Förmodar att ni får dom några veckor före svensk release. ?

Exakt och det är viktigt "att vara först"

Ursprungligen av Tius:

Vad finns det för stora fördelar med att beställa från UK? Förmodar att ni får dom några veckor före svensk release. Men om man jämför priser skiljer det inte nämnvärt. Om man räknar in operatörernas subventioneringar så borde väl det till och med bli billigare i Sverige?

Personligen köper jag alltid telefoner upfront. Gillar inte att knyta mig till operatörer. Och eftersom upfront-priset är typ detsamma kan jag ju då lika gärna beställa från UK och få luren nån vecka snabbare.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-09-15 12:32
Ursprungligen av hugo99:

Personligen köper jag alltid telefoner upfront. Gillar inte att knyta mig till operatörer. Och eftersom upfront-priset är typ detsamma kan jag ju då lika gärna beställa från UK och få luren nån vecka snabbare.

Men det är ju inte "typ detsamma". Det kommer väl diffa typ 1000 kr, ca 10-12% av det svenska priset. Inte skräppengar hos mig iaf

  • Medlem
  • 2015-09-15 20:18

Hej!

Jag har lagt en order på en 6S Space Grey 64GB med leverans till en vän i England och han skickar den sedan vidare till mig. Min fråga är när dom ska dra/reservera pengarna?

Har inte sett någon reservation eller att dom dragit något belopp från mitt konto , min bank kunde inte heller se något reserverat belopp , min fråga är ju såklart om det kan ha blivit något fel?

Det står ju som så nu att dom ska skicka till min vän men jag står som betalare med adress i Sverige , borde väl inte vara några problem?

Hur är det för er? några pengar reserverade?

MVH

Daniel Pettersson

Ursprungligen av Tuvok:

Hej!
Hur är det för er? några pengar reserverade

De dras först när den skickas alltså runt 19-25/9

Ursprungligen av zinned:

Men det är ju inte "typ detsamma". Det kommer väl diffa typ 1000 kr, ca 10-12% av det svenska priset. Inte skräppengar hos mig iaf

Nu har jag inte sett några svenska listpriser på 6s ännu, men om vi jämför vanliga iPhone6 64gb så kostar den just nu 7495 SEK i Apple Store Sverige. Samma telefon kostar 539 GBP i Apple Store UK. Lägg på Borderlinx fraktkostnader (37 gbp förra gången) så landar den engelska sexan på ca 7350 SEK.

Uppdatering:
Du har rätt, jag har fel. Om Apple Sverige säljer 6s 128gb för 8395 vilket det spekuleras i kommer det vara ganska exakt en tusenlapp billigare än via UK/Borderlinx. My bad.

Senast redigerat 2015-09-16 09:39

Preparing for Shipment på min första order jag la 09:02! WOOOP WOOP!
128gb 6S Rose gold

Jag har Preparing for Dispatch och pengarna har dragits för min iPhone 6S Plus 128gb. Vad är det för skillnad på shipment/dispatch?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-09-16 20:14
Ursprungligen av the_karate_kid:

Vad är det för skillnad på shipment/dispatch?

Preparing for dispatch är när din enhet ligger i fas för att skeppas ut och debitering görs.

Shipped är precis som ordet säger, då är den skeppad och på väg till dig.

Preparing for shipment finns det ingen status som heter.

Ursprungligen av zinned:

Preparing for dispatch är när din enhet ligger i fas för att skeppas ut och debitering görs.

Shipped är precis som ordet säger, då är den skeppad och på väg till dig.

Preparing for shipment finns det ingen status som heter.

Jag använder deliveries appen där står det så

Bevaka tråden