Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nya Macbook Pro snabbare än sin föregångare; ej oväntat

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Veckans nya Macbook Pro-modeller har börjat dyka upp i prestandadatabasen Geekbench 4, och siffrorna visar föga förvånande på hyfsade förbättringar jämfört med förra årets modeller.

Läs hela artikeln här

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2017-06-08 08:28

De högre klock- och turbofrekvenserna talar för detta också.

  • Medlem
  • Piteå
  • 2017-06-08 12:26

Rent CPU-mässigt (vilket inte är allt) så tycks basmodellen vara i paritet med toppmodellen från senast. Något man kan ha i åtanke om man råkar vara ute efter ett nyköp. Mest troligt hade man ju varit nöjd med prestandan från ifjol såvida man inte verkligen är ute efter att utnyttja den 10-20% bättre prestandan i år. Med det sagt, får man ju förstås diverse fler saker på köpet med de dyrare varianterna som kan påverka prestanda beroende på användningsområde, t.ex. grafikkort. Dock inte RAM tror jag, har för mig basmängden är 8 GB överallt.

Summa summarum lider jag lite med de som nyss köpt den senaste modellen. Nya rejäla prestandaökningar kom redan halvåret senare, tidigare än vanligt i dessa tider med avtagande tydliga CPU-framsteg. Upptäcks inga konstigheter med dessa modeller så tror jag det kan bli en rätt populär generation igen i stil med 2012:orna.

1
Bevaka tråden