Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Snabbguide: Rensa upp bland oläst mejl på Gmail

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Att gå igenom stora mängder oläst e-post i Gmail tar evigheter när det görs manuellt, men det går faktiskt att göra snabbt och smidigt. Vi visar hur!

Läs hela artikeln här

  • Medlem
  • 2018-01-25 19:57

Bra genomgång ?
Jag har gått över till inbox by Gmail
Har du testat den?

  • Medlem
  • Lund
  • 2018-01-25 22:42

Största huvudvärken från Gmail är man fortfarande inte kan sortera en mapp efter avsändare.

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2018-01-26 01:00
Ursprungligen av ducedo:

Största huvudvärken från Gmail är man fortfarande inte kan sortera en mapp efter avsändare.

Om du söker på Hasse och trycker enter så får du upp alla mail från Hasse. Kan det fungera för dig?

  • Medlem
  • 2018-01-26 04:36
Ursprungligen av ducedo:

Största huvudvärken från Gmail är man fortfarande inte kan sortera en mapp efter avsändare.

Precis som @reboot81 skriver så är sökfunktionen kraftfull

Vill du ha ännu kraftfullare verktyg med etiketter som även kan tilldelas avsändare hade jag testat Google inbox by Gmail som komplement. Finns för Android /IOS /Safari /Chrome

När jag installerade den så tog den alla mail och grupperade dem automatiskt efter vissa innehåll. Tex alla resor bildades som grupper baserade på varje resa.

Är helt lysande tycker jag ?

  • Medlem
  • Lund
  • 2018-01-26 08:20
Ursprungligen av reboot81:

Om du söker på Hasse och trycker enter så får du upp alla mail från Hasse. Kan det fungera för dig?

Nej.

Samlar alla opersonliga mail i en mapp för att regelbundet skumma igenom och säga upp de som skickar för frekvent. Idag tvingas jag köra sticksökningar vilket är otroligt frustrerande med 1000+ mail i den mappen. Hade jag bara kunnat sortera efter avsändare, likt alla andra mailklienter, så skulle det vara enkelt att skumma igenom.

  • Rikslövet
  • Stockholm
  • 2018-01-26 09:39
Ursprungligen av PaO:

Bra genomgång ?
Jag har gått över till inbox by Gmail
Har du testat den?

Tack! Nej jag har faktiskt inte gjort det, har sneglat på det men eftersom jag hoppar så mycket mellan olika plattformar och enheter hela tiden har jag aldrig kommit till skott med att testa den. Eftersom jag hoppar mellan olika telefoner så ofta brukar jag bara använda standardklienten för e-post. Men nu när jag ska köra på min egna Iphone X och inte testa så många telefoner framöver kan det kanske vara värt att få tummen ur nu. Laddar ner den i skrivande stund

1
Bevaka tråden