Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Rykte: Ett möjligt Geekbench-resultat för A14X imponerar

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Om detta stämmer så kommer A14X till och med ha bättre prestanda än Intels i9 som sitter i MacBook Pro 16 tum.

Läs hela artikeln här

Ursprungligen av Redaktionen:

Om detta stämmer så kommer A14X till och med ha bättre prestanda än Intels i9 som sitter i MacBook Pro 16 tum.

Läs hela artikeln här

Jag undrar bara en sak. Hur mycket påverkar detta prestanda för en vanlig människas användande av en dator om den är några sekunder snabbare en tidigare? Om man inte behöver datorn för att tjäna pengar, så har man nog nästan inget behov om datorn skulle vara lite snabbare än det som man hade förut.
Det är lite annat om man använder en dator i dag som är mer än 10 år gammal, men annars ser jag inga stora fördelar av en marginell förbättring av prestandan.
Kanske jag tänker fel här, men i så fall får ni berätta hur en vanlig användare har nytta av att datorn är si och så mycket snabbare? De flesta kan inte ens skriva på maskin, så vad har man nytta av om burken går dubbelt så fort?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2020-11-07 03:22

Självklart är det olika för olika personer. För en som surfar och läser mail spelar det ingen roll. Men om man jobbar en del med videoredigering/renderingar, kan det bli en del skillnad.

Det jag inte gillar med Apple´s nya processor, är att man inte kommer kunna köra Bootcamp

Även om man kan köra vissa saker genom virtualisering så är det flera saker som får sin fulla potiential
först om man kör Bootcamp Windows 10

1
Bevaka tråden