Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iMac 21,5, mitten av 2010 med High sierra ver 10.13.6

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2020-12-07 01:14

Processor 3,06 GHz intel core i3.
Minne 10 GB 1333 MHz DDR3.
Startskiva OS X Base system
Grafik ATI Radeon HD 4670 256 MB
Seriens:W803609WDAS. Trots åldern så gillar jag den. Kan man trimma upp den för den är lite seg? Jag är jättenybörjare på Mac men känns som en del saker saknas, filer program mm och när jag går in i manualen så ser jag att som ny levererades den med OS X Snow Leopard. Tack för tips mvh M

Ursprungligen av abukta:

Processor 3,06 GHz intel core i3.
Minne 10 GB 1333 MHz DDR3.
Startskiva OS X Base system
Grafik ATI Radeon HD 4670 256 MB
Seriens:W803609WDAS. Trots åldern så gillar jag den. Kan man trimma upp den för den är lite seg? Jag är jättenybörjare på Mac men känns som en del saker saknas, filer program mm och när jag går in i manualen så ser jag att som ny levererades den med OS X Snow Leopard. Tack för tips mvh M

RAM minne kan du byta själv. Specen på minnet har du ju skrivit själv ovan. Maximalt kan du ha 16 GB i din dator enligt apples supportsida. Jag misstänker att du har 2x4GB + 2x1GB. Köp 2x4GB och byt ut de två 1GB:arna.

Är du lite händig kan du byta hårddisken till en SSD. Det är nog detta som kommer att göra mest för prestandan om jag ska vara ärlig. Instruktioner finns på bl.a. ifixit, t.ex. här: https://www.ifixit.com/Guide/iMac+Intel+21.5-Inch+EMC+2389+Hard+Drive+Replacement/6284. Det är inte superenkelt, men å andra sidan inte supersvårt heller. Allt beror ju på hur bekväm man känner sig med att pilla lite i saker. Ska du betala någon för att göra jobbet blir det förmodligen så dyrt att det inte är lönsamt.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2020-12-07 13:50