Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple svarar på kritiken och Facebook planerar för mer kritik

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Apple ger svar på Facebooks kritik samtidigt som det verkar som att Facebook planerar för fler sätt att kritisera Apple.

Läs hela artikeln här

Själv tycker jag det är så intressant att enligt Facebook är det fria internet ett ställe där de kan spåra användare och tjäna pengar på reklam. Det är alltså inte ett fritt internet om man inte vill bli spårad. Det säger ganska mycket om hur skrev företagets kompass är.
Argumentet att småföretagare inte får 100% träffsäkerhet när de annonserar på d-e-r-a-s plattform är nog århundradets största krokodiltårar. Facebook skiter garanterat högaktningsfullt i de små företagen, utan de är mer intresserade av att Zuckerberg ska få mer pengar i madrassen...

Sån här skit får mig verkligen att vilja sluta använda facebook och allt som har med dem att göra, men deras funktion ”grupper” för aktiviteter och messenger håller mig kvar. Jag hoppas att det kommer ett vettigt alternativ som tar över facebooks roll snart.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2020-12-17 16:11
Ursprungligen av Kaffekopp:

Sån här skit får mig verkligen att vilja sluta använda facebook och allt som har med dem att göra, men deras funktion ”grupper” för aktiviteter och messenger håller mig kvar. Jag hoppas att det kommer ett vettigt alternativ som tar över facebooks roll snart.

Det går att få bort det, bara ta ett aktivt beslut att du inte tänker fortsätta att sponsra dem genom att använda deras produkter. Just stop, plain and simple. Just do it

  • Medlem
  • International user
  • 2020-12-18 09:18
Ursprungligen av zinned:

Det går att få bort det, bara ta ett aktivt beslut att du inte tänker fortsätta att sponsra dem genom att använda deras produkter. Just stop, plain and simple. Just do it

Varför ens börja ?.

Nåja jag använder whatsapp väldigt motvilligt.

1
Bevaka tråden