Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Smart Keyboard tappar hela tiden kontakten med iPad Pro 10,5” 2017

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2021-04-16 08:45

Sen flera månader har jag ökande frekvens av att mitt Apple Smart Keyboard tappar kontakten med min iPad Pro 10,5”. Båda köpta när modellen var ny 2017.

När den plötsligt tappar kontakten så måste jag använda skärmen att skriva på, den beter sig som om tangentbordet inte fanns.

Det kan hjälpa att ”stänga ihop” allt eller att ta isär och sätta ihop men dessa saker hjälper numera mer och mer sällan. Ibland hjälper inget så jag måste skriva på skärmen en längre tid.

Kontakterna är rena. Jag har startat om. Har senaste iOS.
Har provat följa tipsen i länken Dock har jag ej köpt 3:e-parts-app för diagnostik, ej heller gjort total fabriksåterställning då det är väldigt krångligt att återställa en av mina appar då.
https://buybackboss.com/ipad-keyboard-not-working/

Känner ni igen detta?
Något tips?

  • Medlem
  • Barentsburg
  • 2021-04-16 08:48

Samma för mig, löstes varje gång genom att starta om iPad. Tröttnade på det och har nu annat tangentbord.

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2021-04-16 19:43

Hade samma problem med min 12,9”, kontaktade Apple och påpekade 3 års reklamationsrätt så fick ett nytt.
Är ditt köpt 2017 är det nog bara köpa nytt som gäller tyvärr.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2021-04-16 20:18

Vilken miss av mig då, den är 3år och 2mån :/ Har haft problemet i c:a ett halvår...
Ska ändå ringa Apple, kanske finns det någon goodwill. En ny kostar hela 1800:- !

Ursprungligen av Json_81:

Hade samma problem med min 12,9”, kontaktade Apple och påpekade 3 års reklamationsrätt så fick ett nytt.
Är ditt köpt 2017 är det nog bara köpa nytt som gäller tyvärr.

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2021-04-20 20:02
Ursprungligen av RobertK:

Vilken miss av mig då, den är 3år och 2mån :/ Har haft problemet i c:a ett halvår...
Ska ändå ringa Apple, kanske finns det någon goodwill. En ny kostar hela 1800:- !

Jag hittade ett logitech för ca 400 innan jag fick reklamationen godkänd.
Klumpigare men trevligare att skriva på. Så kika runt om du kan hitta alternativ.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2021-05-19 20:54
Ursprungligen av Json_81:

Jag hittade ett logitech för ca 400 innan jag fick reklamationen godkänd.
Klumpigare men trevligare att skriva på. Så kika runt om du kan hitta alternativ.

Jag var inne på MacRent /Birger Jarlsgatan (Sth) och de råkade ha ett demoex för 800 (istället för 1800), dock var det till ipad 10,2 så tangentbordet är 1/2cm för litet i varje ledd men det funkar ändå även om det är lite svårare att ta tag i den när man ska fälla ut den från skärmen.

1
Bevaka tråden