Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nya Siri Remote har inte en inbyggd AirTag i sig

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Apple höll låda igår och en välkommen ny produkt är nya fjärrkontrollen till Apple TV, men har den allt det där som önskade?

Läs hela artikeln här

  • Medlem
  • Kungsbacka, Sweden, Sweden
  • 2021-04-21 10:08

Ugh! Tejpa? Nä, jag hoppas istället på att en tredjepartstillverkare lanserar ett snyggt case till nya Siri Remote, med plats för en liten AirTag. Borde inte vara så svårt att få till

Jag brukar förvara fjärrkontrollen på soffbordet, känner inget stort behov av en AirTag i kontrollen...

Men kommer den att funka till äldre ATV så man kan byta endast fjärrkontrollen....

Och nu läste jag hela texten så jag fick svar på min fråga

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2021-04-25 02:38
Ursprungligen av JohannesKBA:

Ugh! Tejpa? Nä, jag hoppas istället på att en tredjepartstillverkare lanserar ett snyggt case till nya Siri Remote, med plats för en liten AirTag. Borde inte vara så svårt att få till

Moment har gjort självhäftande "fickor" som härbärgerar just AirTags. Klistras på lämplig enhet så den lättare kan hittas om den tappas bort!

Moment for AirTags™

Ursprungligen av Torkel:

Moment har gjort självhäftande "fickor" som härbärgerar just AirTags. Klistras på lämplig enhet så den lättare kan hittas om den tappas bort!

Moment for AirTags™

Såg detta på amason.se

https://www.amazon.se/Catnot-silikonfodral-kompatibel-skyddande-tillbehör/dp/B0936MSLNJ/ref=sr_1_35?dchild=1&keywords=airtag&qid=1619345576&sr=8-35

Senast redigerat 2021-04-25 12:18

Först nu insåg jag att den nya fjärrkontrollen inte har accelerometer eller gyro, så det är ganska många spel som inte kommer funka. Visst kan man koppla in en handkontroll men vissa spel är ju byggda för att använda rörelsesensorn i fjärren som kontroll.
Märkligt val av Apple.

Märkligt att Apple missade att inkludera UWB chippet i nya AppleTV fjärrkontrollen. De hade en gyllene chans att få med det. Fjärrkontrollen brukar försvinna t.ex. mellan soffdynorna, när man har barn. För mig låter det som ingenjörerna på Apple har haft en tankevurpa. Chippet kostar så lite att många hade gladeligen betalat extra för den finessen!

Senast redigerat 2021-04-29 18:21
Ursprungligen av The Real Viking:

Märkligt att Apple missade att inkludera UWB chippet i nya AppleTV fjärrkontrollen. De hade en gyllene chans att få med det. Fjärrkontrollen brukar försvinna t.ex. mellan soffdynorna, när man har barn. För mig låter det som ingenjörerna på Apple har haft en tankevurpa. Chippet kostar så lite att många hade gladeligen betal extra för den finessen!

Vad kostar chippet?

Ursprungligen av barbapappa_86:

Vad kostar chippet?

Skulle gissa ca 20kr/st vid massproduktion. De använder ju UWB i nuvarande iPhones och HomePod mini (eventuellt några fler produkter). UWB tror jag är redan inbäddad annat chip, gissningsvis bluetoothchipet – I sådan blir det 20kr extra per chip.

Det här var ju dock lite intressant: https://9to5mac.com/2021/04/29/siris-find-my-...

1
Bevaka tråden