Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Spela in en tupp..

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej bästa internet!
Min granne har tupp. Jag tycker den låter (betydligt) mer än den borde och skulle vilja dokumentera hur mycket. Finns det något smidigt sätt att spela in ljud från sin balkong, kanske över en vecka eller så? Utan att den skickar allt till google då.. Jag har en äldre hallonpaj men den står på fel ställe i lägenheten och har inga direkt fancy interfaces. Ett litet sommar-projekt

Mycket mycket tacksam för svar!

Antar att du vill mäta decibel om du senare ska konfrontera grannen? Kanske finns det en kodsnutt till din RB som kan trigga en inspelning om ett visst db uppnås?

Tack för ditt svar! Ja det kan vara intressant. Men jag tror att det mer handlar om att samla in frekvens och tidpunkter. Det mäter upp tillräckligt för att störa mig men frekvensen och när på dygnet är vad som gör det outhärdligt..

Ägaren vet hur det stör. Det här är mer för att dokumentera för förklara vidden för inspektörer.

Är det frekvenserna så bör ju vilken ljudfil på en galande tupp duga sen kan du klocka tiderna som den kör igång.

Är inte riktigt med på vilken typ av inspektör du syftar på. Är det en störande granne så tänker jag spontant att det till sin höjd kan röra sig om ofredande och ”inspektören” då är polisen?

Du skulle säkert kunna använda detta som en start: https://blog.platypush.tech/article/Create-yo...

Men istället träna modellen på tuppljudet.

1
Bevaka tråden