Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Var lägga skrivardrivrutin

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej, Jag har laddat ner en skrivardrivrutin som jag vill installera. Filen heter "TOSHIBA e-STUDIO810 srs-PS3EU" och saknar filtillägg. Macen känner igen den som en textfil. Jag är nybörjare på MacOS X och upplever strukturen i systemmappen något svåröverskådlig. Skrivarrelaterade filer hittar jag lite överallt t.ex. i Bibliotek, system, och användare/bibliotek.

Var ska lägga filen för att den ska synas i bläddermenyn "Skrivarmodell" i skrivarlistan (efter att ha valt "lägg till")? Och finns det någon lämplig filtyp/filltillägg som jag bör definiera filen som?

  • Oregistrerad
  • 2003-11-07 16:15

Lägg till ".ppd" efter filnamnet om nu inte OS X protesterar.
Flytta sedan filen till <root>/Bibliotek/Printers/ och ladda in den manuellt när du ser att Utskriftskontrollen inte hittar den automatiskt. Om du sedan kör Quark XPress 6 får man tvinga in den till samma mappp via PPD Managern.

Tack för tipset. Jag chansade på att lägga den i /Bibliotek/Printers/PPDs/Contents/Resources/en.lproj/, och det funkade. Nu listas Toshiba snyggt och prydligt mellan Tektronix och Xerox. Tack igen.

1
Bevaka tråden