Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

DVD Studio Pro 1.5.x

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-02-06 22:30

Finns det någon som kör version 1.5.x under Mac OS X 10.3, och har erfarit några problem?

Nej, inte mer än de gamla vanliga buggarna i DVDSP 1.5. Tänker då på subtitles i Preview läge m.m.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-02-08 11:31

Ok, tack!

2:an är ju betydligt bättre, men det är det här med pengar också...

Visst är DVDSP 2.0 bättre men ställer också orimligt höga krav på hårdvara. Sitter själv med en PowerBook G4 (550Mhz, 512MB Ram och 5400RPM HD) och har svårt att köra tvåan. (Preview fungerar inte alls bra)

Tycker mig också ha märkt att DVDSP 1.5 flyter på bättre på segare maksiner än på bättre. Min kollegas 17" PowerBook får ständigt krascher i programmet när han kör verison 1.5.

Underskatta inte 1.5, programmet räcker långt!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-02-08 16:22

Kräver inte 2:an normalt sett minst 733 MHz G4? Jag tänkte testa den på långsammare hårdvara, men kunde inte ens installera den, och installerade jag det på en annan maskin och testade på den långsammare (kopierade över det jag trodde mig behöva), krashade den hela tiden. I och för sig installerade jag det på en G5 då och kopierade till en G4:a, kanske låg optimeringar för G5:an i installationen.

Hårdvaran är inte det största problemet, tänkt att köra på en G5 i vilket fall.

1
Bevaka tråden