Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Besvärlig fil som inte vill bort!

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!!

Drog över en installationsfil från en cd en gång i tiden. Nu vill jag ta bort den filen och drar den till papperskorgen men det går inte står:

"åtgärden kan inte utföras eftersom objektet är låst!"

Filen är låst, men det går inte att ändra behörigheten under visa info (är inloggad som administratör), vad kan detta bero på? Nån som har nån bra ide?

MVH

  • Oregistrerad
  • 2004-03-16 13:16

Har du provat Alt+Töm?

Lennart

  • Oregistrerad
  • 2004-03-16 13:19

mitt standardsvar när det gäller prylar som inte går att få bort:

Plocka hem "Trash it!" från versiontracker, det får bort det mesta.

sedan kan du bara släpa den fil du vill ha bort till trash it! iconen + skriva in ditt lösen och vips så försvinner det. Funkar oftast.

  • Oregistrerad
  • 2004-03-16 14:11

Annars funkar den fula modellen att logga in i OS 9 och kasta bort det man vill kasta...

Tack för alla bra tips, filen är nu borttagen och död!

  • Oregistrerad
  • 2004-03-16 20:04

Annars så funkar det att markera filen och 'komando' + i och sedan kryssa ur 'låst'

edit:

Läste igen och blev inte klok på om du inte hade behörighet eller om filen var låst. Om du fick felmeddelandet exakt som du skrev så behöver du bara kryssa ur rutan. Annars så har det hänt ganska ofta att jag lyckats kladda till det med behörigheterna till filer. Speciellt om jag installerat om systemet och har andra partitioner som är skapade tidigare med filer i sig. Bara bekymmer ibland.

Senast redigerat 2004-03-16 20:25
1
Bevaka tråden