Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

AppleShare med Win2003 går knappt, om alls.

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har en liten server. På den är installerat Windows 2003 Enterprice (Jaja...).
Har fixat så att man kan komma åt den över afp, men när jag försöker kopiera över filer så hänger sig Finder. Räcker med en liten gif på 8 kB.

Antar att det inte skall vara så här

Vad göra??

J.

  • Medlem
  • Umeå
  • 2004-05-22 17:08

Köra SMB?, installera ett riktigt OS? - så slipper du skirva (Jaja...), besök http://www.macwindows.com/ och kolla tex i derar raport om att köra skräp server 2003 och mac ?

Detta är tuvär alla hjälp jag kan ge dig pga jag måste plugga.

Lycka till

Ursprungligen av Jonathan:

Jag har en liten server. På den är installerat Windows 2003 Enterprice (Jaja...).
Har fixat så att man kan komma åt den över afp, men när jag försöker kopiera över filer så hänger sig Finder. Räcker med en liten gif på 8 kB.

Antar att det inte skall vara så här

Vad göra??

J.

Dumpa afp och kör smb.

smb://servernamn

eller

smb://arbetsgrupp;servernamn

Men vaddå? Det måste väl gå att köra afp på Win2003!?

J.

Ursprungligen av Jonathan:

Men vaddå? Det måste väl gå att köra afp på Win2003!?

J.

Mjo det går säkert, men smb/cif är ett effektivare protokoll, testa om det går bättre med det, isåf --> dumpa afp

  • Oregistrerad
  • 2004-05-23 18:26

DÅ det är mer ett windows problem så skulle jag nog kombinera denna fråga på detta forum med en likartat fråga på något windoze forum... känner dock inte till ngt windowsforum men ngn här borde väl göra det.

Ursprungligen av Jonny Larsen:

DÅ det är mer ett windows problem så skulle jag nog kombinera denna fråga på detta forum med en likartat fråga på något windoze forum... känner dock inte till ngt windowsforum men ngn här borde väl göra det.

Eftersom finder hänger sig så låter det väl mer som ett problem på MacOS X?

Annars kan han testa med att ställa en fråga här;

http://eforum.idg.se/Threads.asp?forumid=405

  • Oregistrerad
  • 2004-05-23 18:43

jojjo men jag tänkte att det kanske fanns ngt mer mac-acceptabelt sätt att fixa en AFP koppling på en windows burk än den han redan testat... jag vet inte men det kan ju finnas ngt annat sätt...

Ursprungligen av Jonathan:

Jag har en liten server. På den är installerat Windows 2003 Enterprice (Jaja...).
Har fixat så att man kan komma åt den över afp, men när jag försöker kopiera över filer så hänger sig Finder. Räcker med en liten gif på 8 kB.

Antar att det inte skall vara så här

Vad göra??

J.

Har du senaste servicepacket?

VAd har klientmacen för OS version?

Har inte jobbat med Win-2003 så länge, men för oss funkar det kanonbra. Så det låter skumt.

10.3.3 och jag har installerat senaste service packet. Tycker också att det låte skumt som fan...

J.

Nu har det löst sig. Jag bytte till en Mac

J.

1
Bevaka tråden