Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Skicka bilder från mac till windows

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Töreboda
  • 2004-08-07 23:41

När jag skickar bilder (jpeg och psd) via nätet eller på en bränd CD så kan mottagaren inte öppna dem i sin windowsdator. Om man kollar info-rutan så finns ju flera behörigheter. Måste alla dessa vara inställda på "läsa och skriva" för att windows ska kunna öppna mina bilder från macen?
Björn

  • Medlem
  • Lund
  • 2004-08-07 23:52

Der verkar som dina taggningar av bilderna (jpg, psd) inte följer med när du skickar dom.
Be mottagaren lägga till taggningen i sin win dator så kan flertal program öppna i varje fall jpg bilderna.
Se till att taggningen följer med från din dator

Bilder på cd måste brännas i ISO standard, så att pc kan l
läsa skivan= bilderna
mvh

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2004-08-08 00:06

"Taggning"?

  • Oregistrerad
  • 2004-08-08 00:09
Ursprungligen av Danne V:

"Taggning"?

Det Miri menar är att du måste se till att resp. filnamn slutar med .jpg eller .psd eftersom det är viktigt för windowsdatorer.

  • Medlem
  • Lund
  • 2004-08-08 01:29
Ursprungligen av jimmy.r:

Det Miri menar är att du måste se till att resp. filnamn slutar med .jpg eller .psd eftersom det är viktigt för windowsdatorer.

sorry att jag var otydlig. men det var precis vad jag menande
Be dom som inte får upp bilden och där windows säger att filerna är okända att lägga till exv .jpg efter en sådan bild.
mvh

  • Medlem
  • Töreboda
  • 2004-08-12 15:29

Tack för svaren!

Tack för svaren, framför allt att behörigheterna inte har ett dugg med saken att göra. Det sparar en massa tid att slippa kolla sånt.
Björn

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2004-08-08 00:08
Ursprungligen av BjörnO:

När jag skickar bilder (jpeg och psd) via nätet eller på en bränd CD så kan mottagaren inte öppna dem i sin windowsdator. Om man kollar info-rutan så finns ju flera behörigheter. Måste alla dessa vara inställda på "läsa och skriva" för att windows ska kunna öppna mina bilder från macen?
Björn

Det skall aldrig vara några problem, vare sig .psd eller .jpg filer.
Din kompis har nog nåt vajsing.
Behörigheter har inget med saken att göra.

1
Bevaka tråden