Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Försämring av suporten hos Oderland

Tråden skapades och har fått 14 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Är det någon mer än jag som märkt att supporten hos Oderland på den senaste tiden blivit långt ifrån vad den var för bara 1 - 2 månader sedan.

Innan jag blev kund hos de så var det snabba svar på mina frågor angående deras tjänster. Nu när jag är kund så får jag inte alls svar på mina frågor, har samma frågor som jag ställt upp till tre gånger nu, under 1,5 månads tid och fortfarande inte fått svar på.

Valde Oderland efter att ha läst en hel del här på 99mac om många som använde de och var nöjda med deras tjänster. Jag tror nog jag byter webbhotell när min tid hos oderland går ut, om supporten inte blir bättre. För det kryllar ju av webbhotell på Internet.

Har också börjat reagera på att de inte svara på mail angående en felaktig faktura. Har skickat förfrågan tre gånger nu. Fakturans slutdatum börjar närma sig och man vill ju inte stå med en betalningsanmärkning i handen. Dålig stil.

/M

Jag har ALDRIG varit med om ett så hemskt bemötande som jag fick av Oderland!

Det var fel på deras server och skulle man ladda upp en bild så timade den ut, skulle ha php men det var inte "på slaget" så när jag sedan mailade och bad dom fixa detta så fick jag ytterst otrevliga svar tillbaka, svodomar och citat "VEM TROR DU ATT DU ÄR FLICKA LILLA???!?!" bara för att jag påpekade vad felet kunde vara..

nej uch och fy för oderland! hoppas verkligen dom går i konkurs snart! då kommer jag dansa på bordet och dansa hula-hula..

Har också fått det intrycket, men pröva att ring; brukar fungera bättre...

Där ser man, inte ensamen om den uppfattningen.

Jag ger de ett tag till på och svara innan jag övergår och ringa och fråga, inte för att mina sidor står och faller med svar från deras sida. Men blir det inte bättring så byter jag när tiden hos de går ut, och då vet jag var jag vänder mig för rekomendationer.

Hmm.. Skumt. Mailade en förfrågan idag klockan 21:00 ang ett lösenord som klantats bort. Och fick svar 22:00 trevligt och snabbt som alltid. A Million Bucks. Det kan ju alltid vara intressant för oss andra om du lägger ut mailkonversationen?

Tråkigt att höra. För mig har Oderland enbart varit positivt hittills, i alla fall jämfört med Cliche, men de kanske anställt någon ny på supporten? Läge att klaga till hans överordnade, om de finns.

Det finns som sagt många webbhotell, men om man bara hoppar på första bästa så kan man hoppa bort tusentals kronor innan man hittar en som duger.

Samma intryck här - de har haft en hel del serverstrul på sistone - bla i stort sett totalkrash på en server. Vissa saker som fortfarande inte funkar där - men nu svarar dom inte på mail längre när jag försöker påpeka dessa fel.. hmm..
Nåt har hänt...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-11-10 10:18

Det var ju tråkigt att du är missnöjd med Oderland, men varför öser du ur dig ditt missnöje här? Varför ta du det inte direkt med dem? 99mac kan liksom inte lösa problemet.

Har öst mitt "nöje" över dom innan och verkligen rekommenderat oderland - mitt förtroende har dock sviktat lite nu. Vill bara säga till folk att även solen verkar ha sina fläckar. Vill inte ha hjälp här - för här jobbar väl ingen på oderland ? Sett över de 1.5 år jag varit kund har det dock för det mesta funkat utmärkt.

Ursprungligen av Mondo:

Det var ju tråkigt att du är missnöjd med Oderland, men varför öser du ur dig ditt missnöje här? Varför ta du det inte direkt med dem? 99mac kan liksom inte lösa problemet.

Det är av intresse för forumet och speciellt den här avdelningen om ett tidigare bra webbhotell inte längre är att rekommendera.

Jag talade just med dem, och som vanligt svarade de på första signalen. De håller på och uppgraderar samt planerar inför flytt av serverhallarna, så de har väldigt mkt att göra just nu. Är det något så ring till dem. De har även hotline dygnet runt via mobil för riktigt akuta problem.

  • Medlem
  • Varberg
  • 2004-11-10 15:36

Instämmer i hyllningskören till Oderland. Tycker de är kalasbra. Men så hade jag 99kronor tidigare, så min toleransnivå kanske är lite annorlunda efter den pärsen...

Jag tycker oderland har bättrat sig igen... snabb och smidig support och inga problem alls på sista tiden... de hade nog lite oflyt ett tag med hackerattack och serverkrash....

Ursprungligen av lilledanne:

Jag tycker oderland har bättrat sig igen... snabb och smidig support och inga problem alls på sista tiden... de hade nog lite oflyt ett tag med hackerattack och serverkrash....

Trotts det skall de kunna ge support snabbt.

Själv kör jag alltid med www.wpsyd.com Grymt bra service. Svar inom 2-3 minuter större delen av dygnet.

1
Bevaka tråden