Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Samsung SyncMaster 710T kopplad till två datorer?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej alla och speciellt ni som äger en SyncMaster 710T!

Skärmen har ju både DVI- och VGA-ingång. Min fråga - kan jag ansluta skärmen till två datorer samtidigt (en med DVI och en annan med VGA) och sedan när andan faller på välja vilken signal skärmen ska visa? Jag laddade ner manualen från Samsungs webbplats och bläddrade lite och den där Source-knappen ser lovande ut, men berätta gärna hur det ligger till på riktigt!

Kanske det här är common practise när det gäller skärmar med både DVI och VGA?

  • Medlem
  • Borås
  • 2004-11-30 20:42

Jag har ingen själv, inte ens en DVI-skärm, men om inte världslogiken gått helt åt fanders skall source-knappen göra vad du funderar på, typ ja.

Tack för svaret. Någon som kan bekräfta att världslogiken fortfarande håller?

Har visserligen SyncMaster 181T och på den håller världslogiken. Använder själv funktionen för att köra skärmen mot två olika datorer. Skaffade en också USB-switch från ClasOhlson som jag använder "baklänges" för att köra med en uppsättning (USB-)tgb+mus till de två olika datorerna. Hade visserligen kanske varit enklare med en KVM-switch men inte billigare.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-12-01 12:12

Jag har en 710T med en G5:a inkopplad på DVI-ingången och ett gammalt PC-härke ibland inkopplat på VGA-ingången. Jag kan med glädje bekräfta att source-knappen fungerar precis som avsett. För mig var detta verkligen en positiv överraskning, jag kände inte till denna funktion innan jag köpte skärmen.
Kan f.ö. varmt rekommendera skärmen, den är toppen.

Ursprungligen av C-mon:

Jag kan med glädje bekräfta att source-knappen fungerar precis som avsett.

Härligt, tack för informationen!

1
Bevaka tråden