Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Stuffit klantade sig - saknar 4 gig

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Stuffit lyckades inte zippa upp en fil på några gigabyte, och nu saknar jag helt plötsligt lika mycket diskutrymme som om den vore extraherad. Finns det någon Stuffit temp folder eller liknande där jag kan hitta resterna och slänga dem? 4 gig är ganska mycket för en stackars powerbook.

  • Oregistrerad
  • 2005-01-04 22:58

Finns säkert en "temp".

Gör en sökning i Finder på filer över 3 gig (ex.v.) och välj att visa både synliga och osynliga…
Där borde du få med den…

Hittar inget

brukar lägga sig i en mapp vid namn 'TemporaryItems' (?) eller liknande (kommer inte ihåg exakta namnet just nu men ska kolla upp) som finns på den hårdisken som du unstuffade filen på. Denna mapp är gömd, men när detta hänt mig så har det efter en omstart varit normalt igen, alltså utrymmet tillbaka.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-01-05 04:55

1. Se till att Findern visar dolda filer.
2. Tag dig till roten av hårddisken du packade upp filen på.
3. Visa innehållet som lista, och sortera efter storlek.
4. Se till att "beräkna storlek" är ikryssat i visningsalternativ.

Och nu bör det vara ganska enkelt att hitta den gäckande mappen.
Använd trianglarna för att visa innehållet i de underliggande mapparna, så slipper du råka öppna nya fönster.

Ursprungligen av Netzach:

1. Se till att Findern visar dolda filer.
2. Tag dig till roten av hårddisken du packade upp filen på.
3. Visa innehållet som lista, och sortera efter storlek.
4. Se till att "beräkna storlek" är ikryssat i visningsalternativ.

Och nu bör det vara ganska enkelt att hitta den gäckande mappen.
Använd trianglarna för att visa innehållet i de underliggande mapparna, så slipper du råka öppna nya fönster.

Tackar för tipsen. Som nybliven switcher har jag ingen aning om hur man visar dolda filer annat än i terminalen.

Men om en omstart räcker så är det fullt tillräckligt för mig.

  • Oregistrerad
  • 2005-01-05 09:14
Ursprungligen av Lundmark:

Tackar för tipsen. Som nybliven switcher har jag ingen aning om hur man visar dolda filer annat än i terminalen.

När man söker i Finder så kan man välja det villkoret synliga/osynliga/både-och

Lyckades inte med några av era metoder. Antar att jag fortfarande är för nybliven switcher. Findern är inte så villig att visa dolda grejer...

WhatSize hjälpte mot problemet. Det sökte upp .$$ Stuffit-temp 1834989023 på skribordet och när jag slängde den så fick jag tillbaka 10 gigabyte. Det är 1/8 av hårddisken. Det tackar vi för.

Alla borde tanka ned det.
http://www.id-design.com/software/whatsize/index.php

GRATIS!

ett annat bra program om man vill hitta stora filer är Disk Inventory X
visar alla filer i ett grafiskt interface med "lådor" som representerar varje fil. Ju större fil, desto större "låda". Skitsnyggt och smart.
Gratis och kan säkerligen hittas på versiontracker

  • Oregistrerad
  • 2005-01-20 12:36

Annars så visar "find" i Finder upp filerna i ett vanligt fönster där man kan sortera hur fasen man vill...
".$..." hade find hittat hur lätt som helst...

Ursprungligen av Pär:

Annars så visar "find" i Finder upp filerna i ett vanligt fönster där man kan sortera hur fasen man vill...
".$..." hade find hittat hur lätt som helst...

Ja, du fortsätter hävda det, men jag fattar fortfarande inte _HUR_.

  • Oregistrerad
  • 2005-01-21 10:21
Ursprungligen av Lundmark:

Ja, du fortsätter hävda det, men jag fattar fortfarande inte _HUR_.

Öppna Find fönstret (Command+F). Ställ in som på den bifogade bilden och tryck på sök.

//Rob

1
Bevaka tråden