Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Inte nätverk men nätverk

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

En jobbarkompis till mig påstår sig ha läste att det finns en annorlunda variant till att ha nätverk utan att på klassiskt sätt gå via ethernet och hubbar - han påstår att det finns en variant där datorerna når varandra via det vanliga 220 voltsutagen - kan någon bekräfta detta så kanske jag avstår tanken på Airport & Airport Express. ( Det är alltså INTE ett trådlöst nätverk som jag syftar på ). Vill gärna veta mer om eventuella hastigheterna mellan datorerna.

han har rätt

Det stämmer, det finns utrustning så att man kan ha nätverk i 230V uttagen. Dock är det nästan lika dyrt som trådlöst tror jag.

Ursprungligen av Olle@mac:

En jobbarkompis till mig påstår sig ha läste att det finns en annorlunda variant till att ha nätverk utan att på klassiskt sätt gå via ethernet och hubbar - han påstår att det finns en variant där datorerna når varandra via det vanliga 220 voltsutagen - kan någon bekräfta detta så kanske jag avstår tanken på Airport & Airport Express. ( Det är alltså INTE ett trådlöst nätverk som jag syftar på ). Vill gärna veta mer om eventuella hastigheterna mellan datorerna.

Här är en länk till en artikel på IDG som handlar om just detta.

http://www.idg.se/ArticlePages/200404/01/20040401145725_CS/20040401145725_CS.dbp.asp

Förutsätter att alla anheter ansluts till samman fas, eller att ett övergångfilter monteras i alla centraler/undercentraler som enheterna ansluts till.

1
Bevaka tråden