Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Synthare sökes till "jingel"

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2005-05-03 10:28

Jag håller på och gör en "jingel" (vet inte ens vad det egentligen kallas på fackspråk) till mitt bolag. Det ska vara en logga som jag kan klistra in före alla grejer jag gör inom film. Alltså ungefär som Jerry Bruckheimer Films eller Dimension Films eller så...ni fattar. En liten "snutt" med namnet och lite musik liksom.

Jag skulle behöva hjälp av nån som är duktig på synth och sånt och gärna har tillgång till mycket såna grejer. Är du rätt person, maila gärna mig genom min profil. Eller posta här i tråden för all del.

Det jag tänkt mig är nåt slags grej i billig 80-talsskräckis-anda, tänk Halloween och Friday the 13th typ. Vet inte vad det är på synthspråk men det känns väldigt retro på någe sätt. Är du på, kontakta mig som sagt.

Ursprungligen av petsematary:

Jag håller på och gör en "jingel" (vet inte ens vad det egentligen kallas på fackspråk) till mitt bolag. Det ska vara en logga som jag kan klistra in före alla grejer jag gör inom film. Alltså ungefär som Jerry Bruckheimer Films eller Dimension Films eller så...ni fattar. En liten "snutt" med namnet och lite musik liksom.

Jag skulle behöva hjälp av nån som är duktig på synth och sånt och gärna har tillgång till mycket såna grejer. Är du rätt person, maila gärna mig genom min profil. Eller posta här i tråden för all del.

Det jag tänkt mig är nåt slags grej i billig 80-talsskräckis-anda, tänk Halloween och Friday the 13th typ. Vet inte vad det är på synthspråk men det känns väldigt retro på någe sätt. Är du på, kontakta mig som sagt.

Testa att leta efter musiker här kanske?...
http://www.jamma.se

  • Oregistrerad
  • 2005-05-03 10:59

Tack!

  • Oregistrerad
  • 2005-05-03 11:07

Eller varför inte slänga ut en fråga på 99musik?

  • Oregistrerad
  • 2005-05-03 11:57

Fy faan, vad jingeln kommer bli cool...

EDIT: Det kallas tydligen "payoff" på tv-språk.

Senast redigerat 2005-05-04 00:07
1
Bevaka tråden