Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bättre stöd för Windows-volymer i Tiger?

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

För att jobba mot en Windows-server i Panther så är det AFP-tjänsten som gäller. Att koppla upp via SMB och jobba funkar inte. Panther lusar mer Windows-server med sina dolda filer som ställer till det.

Är stödet förbättrat i Tiger eller är det fortfarande AFP (eller Dave och ADmitMac) som gäller för Maccare som sitter i Windows-nätverk?

/c

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-05-12 14:40

Jag har faktiskt alla mina Win-shares inställda som read only just på grund av detta, förutom ett, där macen får spara.
När jag nu tittar i Windows-sharet, så verkar det inte finnas några dolda filer där sen ungefär då jag installerade Tiger, förutom .DS_Store. Kan de ha fixad detta, tro? Ska testa mer när jag kommer hem. Kan inte nå Macen härfrån.

  • Oregistrerad
  • 2005-05-12 15:12

Verkar som vår NT-server på jobbet är inställd på ett speciellt identifieringsprotokoll som fortfarande inte fungerar med OS X inbyggda SMB-stöd. DAVE är det enda som fungerar mot den. Och tyvärr verkar inte DAVE komma i ngn Tiger-version förrän i augusti.

1
Bevaka tråden