Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ytterligare en switcher

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Äntligen, det känndes som en evighet. Jag beställde en PowerBook 12'' (60GB/768MB) förra fredagen. Apple skickade den förra tisdagen och idag när man kommer hem, lite lagom trött efter skolan så säger min korridorskompis till mig att: "du fick några lådor idag, jag signerade åt budfirman".

Jag har packat upp den och efter lite konfigurerande av nätverk osv. så fungerar det trådlösa nätverket, iTunes strömmar musik ut i högtalarna, jag har installerat mitt första program. Det känns redan som jag alltid varit i mac-världen fastän jag bara ägt en mac i knappt 4 timmar.

Datorn är helt underbar, tangentbordet är en dröm att skriva på, GUI är så snyggt det bara kan bli, har fortfarande inte hört fläkten och inga program har hängt sig. Utvändigt är datorn så snygg den kan bli, jag hade faktiskt aldrig provat en PB innan, jag skulle köpt en iBook men ändrade mig i sista sekund. Man kan inte begära mer av en dator, den har allt. Nu ska jag försöka flytta över lite filer från min gamla peze och sedan blir det nog mac för all framtid.

  • Medlem
  • 2005-05-24 21:40
Ursprungligen av aquilas20:

Äntligen, det känndes som en evighet. Jag beställde en PowerBook 12'' (60GB/768MB) förra fredagen. Apple skickade den förra tisdagen och idag när man kommer hem, lite lagom trött efter skolan så säger min korridorskompis till mig att: "du fick några lådor idag, jag signerade åt budfirman".

Jag har packat upp den och efter lite konfigurerande av nätverk osv. så fungerar det trådlösa nätverket, iTunes strömmar musik ut i högtalarna, jag har installerat mitt första program. Det känns redan som jag alltid varit i mac-världen fastän jag bara ägt en mac i knappt 4 timmar.

Datorn är helt underbar, tangentbordet är en dröm att skriva på, GUI är så snyggt det bara kan bli, har fortfarande inte hört fläkten och inga program har hängt sig. Utvändigt är datorn så snygg den kan bli, jag hade faktiskt aldrig provat en PB innan, jag skulle köpt en iBook men ändrade mig i sista sekund. Man kan inte begära mer av en dator, den har allt. Nu ska jag försöka flytta över lite filer från min gamla peze och sedan blir det nog mac för all framtid.

En trevlig kärleksberättelse!
Välkommen till den goda sidan! Jag tror heller inte att du kommer gå tillbaka till den onda sidan, det säger bara "klick" och sen är man fast för all framtid..

Nu har jag kört min pb i 2 dagar, det finns inget annat att säga att jag älskar den. Allt fungerar prima, fläktarna hörs inte alltför mycket (jmfört med min gamla peze), inga program har hängt sig (utom MS word såklart) jag har redan lyckats producera ett del text till pågående arbete. Pricken över I:et var synkningen med min Bluetooth-telefon. Jag minns att på min peze (Win XP, SP 2) så gick det åt en hel kväll för att bara få Windows att hitta och para telefonen. Sedan tog det en kväll till att synka den med Outlook. Tusentals klickrutor, ominstalerade program och reslutatet blev ändå bara halvbra. Snacka om att jag blev förvånad av macen här, det tog knappt 3 minuter innan hela telefonboken och kallendern i telefonen var synkad. Och macen klarar det windows aldrig klarade, att ha 2 Bluetooth-anslutna enheter samtidigt. Man bara ler... Det är inte utan anledning man tycker lite synd om dom som fortsätter att envisas med windowze

På dessa 2 dagar har jag också blivit klart MS-fientlig. Att få ut mailen ur Outlook tillsammans med kontakterna och kalendern är i det närmaste omöjligt. Än så länge har jag bara lyckats dra ut mailen, adressboken håller outlook hårt på. Vilka skit-program dom skriver där man inte kan plocka ut den informationen man har lagt in, är det gjort för att förhndra switching?

  • Medlem
  • Alingsås
  • 2005-05-26 22:17

Härligt att läsa din berättelse! Precis som du kommer jag nog aldrig gå tillbaka till Windows igen. Måste bara tipsa om Sailing Clicker om du inte har testat det nu när du ändå har en Bluetooth-telefon. Finns på:

http://homepage.mac.com/jonassalling/Shareware/Clicker/

Fantastiskt program som låter dig fjärrstyra datorn (musik, film, presentationer etc.). Ett sånt program som folk inte förstår nyttan med om de inte provat det, men knappast kan vara utan om de väl provat.

  • Medlem
  • Munkedal
  • 2005-05-26 22:23
Ursprungligen av aquilas20:

Äntligen, det känndes som en evighet. Jag beställde en PowerBook 12'' (60GB/768MB) förra fredagen. Apple skickade den förra tisdagen och idag när man kommer hem, lite lagom trött efter skolan så säger min korridorskompis till mig att: "du fick några lådor idag, jag signerade åt budfirman".

Välkommen, vilken trevlig beskrivning att ditt första intryck av Mac. Blev du lika imponerad av Apples levaranstid denna gång som jag blev? Då dom skickar PowerBooken 3 dagar innan du beställt den.

Ursprungligen av Marco:

Välkommen, vilken trevlig beskrivning att ditt första intryck av Mac. Blev du lika imponerad av Apples levaranstid denna gång som jag blev? Då dom skickar PowerBooken 3 dagar innan du beställt den.

Nja, datorn beställdes den 14:e maj och skickades den 17:e, fastän det var sagt "on or before 23" så jag är nöjd med leveransen. Det kanske blev lite otydligt i beskrivningen.

1
Bevaka tråden