Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Göteborgs Posten har helsida om iPod

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-06-03 10:54

ÄR vi i iPodhegemonins era? Göteborgs Posten har idag en helsida om iPoden, med en blänkare på förstasidan: "Guide i iPod-djungeln". Artikeln innehåller korta kommentarer kring iPod-familjen och olika tillbehör, i bilen, i båten (vattentätt fodral) osv. Visst har iPod förekommit i tester, men inte för sig själv.

Artikeln börjar: "Ipod-hysterin [sic] har nått även Sverige. Jag hörde en tant på spårvagnen säga iPod i stället för mp3-spelare. Sveriges Radio har börjat med Podcasting och verkar plötsligt spännande fast de bara kan lägga ut urgamla dokumentärer av upphovsrättsskäl. Itunes [sic] finns som svensk musikbutik. Råd och Rön utnämner två iPod till bäst i test. Macdatoraffärerna ligger plötsligt på Kungsgatan och Avenyn. Och prylarna väller över oss. Här är hjälp för dig som vill ge dig n i ipod-djungeln."

Heja Apple!

Titta på bara på första numret av Aftonbladets nya tidning Pryl. Det var fullständigt nerlusad med iPods.
8 kändisar fick uttala sig om vilka var deras favoritlåtar på deras iPoddar.

Antar att Jens svär och har svårt att sova nu.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-06-03 12:42
Ursprungligen av hgus:

Ipod-hysterin [sic]

[sic]-a på du, men jag tror nog att tidningen, som många andra tidningar, följer svenska språknämndens (?) rekommendationer och använder Svensk stavning på ord och varumärken. Dvs, inga konstiga CaSe-skiftningar eller s.k.u.m.m@_tecken#-l0g0s.

Computer Sweden kallar konsekvent .NET för Dot net och C# för C sharp.

Själv tycker jag faktiskt att det är bra.

Ursprungligen av pesc:

... följer svenska språknämndens (?) rekommendationer och använder Svensk stavning på ord och varumärken. Dvs, inga konstiga CaSe-skiftningar eller s.k.u.m.m@_tecken#-l0g0s.

Ursäkta, men kan inte låta bli: "svensk" skrivs med gement "s"...

  • Medlem
  • 2005-06-06 08:05

...och GP:s "helsida" om iPod är verkligen som hela fenoment självt... yta, yta och desperat statusjakt. Artikeln var mest färgglad och beskrev en del av utbudet av barbie-liknande tillbehör. "Mindshare" kallades det visst på annat håll.

Jag har bara tillgång till nätupplagan här i utlandet, så rättta mig om jag har fel, men var inte hela "testet" gjort av två 14-åringar på GPs Graffiti- (= fjortis- )sida?

  • Medlem
  • 2005-06-06 10:44
Ursprungligen av johan_tanying:

Jag har bara tillgång till nätupplagan här i utlandet, så rättta mig om jag har fel, men var inte hela "testet" gjort av två 14-åringar på GPs Graffiti- (= fjortis- )sida?

Nej, men misstanken var mycket befogad. Det stod dock inget om Grafitti någonstans, GP´s avdelning "Teknik och trender" låg bakom sidan.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-06-06 12:31

I vilket fall så tycker jag att det är trevligt när Apple uppmärksammas - men det klart att sådana sidor har en tendens att vara ytliga, utan ens en genomtänkt design (som tvådagar brukar ha exempelvis).

Och visst finns det en dragning mot fjortisering av mycket kring mobiler idag. Det är mobilsmycken, ringsignaler, spel osv.

  • Medlem
  • 2005-06-06 12:43

Jovisst är det trevligt att det går bra för Apple!
"Fjortiseringen" är en smart, om än tröttsam, taktik - barn & ungdomar påverkar familjers konsumtion väldigt mycket...

1
Bevaka tråden