Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur återfå klipp som ligger i pappereskorg?

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Kungsbacka
  • 2005-08-02 22:07

I imovie fås besked om hur mycket som ligger i projektets papperskorg, och vid radering ser man en varningsruta........men hur får man tillbaka klippen som ligger i papperskorgen??

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-08-03 00:03

Det är väl inte riktigt en papperskorg i den klassiska betydelsen.
När man raderar något, så finns det ju kvar i ett ångra-minne, så att man kan trycka på cmd-Z och ångra sin radering. När man tömmer "papperskorgen", raderar man allt i ångraminnet, så att man inte längre kan ångra tillbaka det man raderat hittils.

Jag tror inte att man kan öppna papperskorgen och ta ut filer därifrån, eftersom det bara är ett ångra-minne - men jag kan ju ha fel ...

Det är bara att dra upp klippen ur papperskorgen, den i iMovie alltså.

  • Medlem
  • Kungsbacka
  • 2005-08-03 00:40
Ursprungligen av Nurell:

Det är bara att dra upp klippen ur papperskorgen, den i iMovie alltså.

Hur gör du då?

  • Medlem
  • 2006-12-12 10:35

Kul! denna diskussion avslutade för snart 5 år sedan med en fråga som ingen besvarat.
Jag står med samma fråga nu. Det verkar vara en papperskorg som man inte kan få något från. Det står att när man öppnar projektet nästa gång kan man ta klipp från Papperskorgen. Jag har inte kommit på hur det ska gå till. Inte på något vanligt intuitivt sätt, och inte med något menykommando. Bara att dra? Hihi.. Det verkar vara är en "magisk" papperskorg som tillåter dej att se vad du endast kan ta bort för gott...

  • Medlem
  • Lycksele
  • 2006-12-14 15:41

Mina klipp i papperskorgen i iMovie får jag tillbaka genom att gå in under arkiv - visa papperskorg. Då får jag upp de klipp som ligger där. Dom bara drar jag tillbaka till klipphyllan. Jag kan också spela upp dom i litet format i papperskorgen för att se om det är klipp som jag vill ha kvar.
Vad är problemet?
Har du däremot tömt papperskorgen går det nog inte. Å andra sidan har jag sett att klipp trots att jag tömt iMovie-papperskorgen finns kvar i "den stora" papperskorgen. Vill jag ha kvar dem lyfter jag ju bara ut dem också från papperskorgen.

Problemet är att vissa (inkl. mig) inte kan dra de från papperkorgen till klipphyllan. De ligger liksom bara i papperskorgen och man kan inte göra något åt det.

  • Medlem
  • Umeå
  • 2007-11-21 15:22
Ursprungligen av johan_fbg:

Problemet är att vissa (inkl. mig) inte kan dra de från papperkorgen till klipphyllan. De ligger liksom bara i papperskorgen och man kan inte göra något åt det.

Någon som haft problemet men kommit runt det? Ominstallation?

Gå in på imovie diskussionen på Apples forum http://discussions.apple.com/category.jspa?categoryID=141 och fråga där.

/ Midmus

1
Bevaka tråden