Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

45.000:- för hosting.

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2005-08-04 14:23

Oj 45000:- i hosting för OT ¿

Vart skickar jag min del ?

mvh// Niclas

Ingen mening att starta en ny tråd om detta...jag bara reagerade på att någon sa att det var gratis att driva internettjänster

/Martin

  • Oregistrerad
  • 2005-08-04 15:00

Tyckte först att det stod "hostning" och min första tanke var: fanken vad vicks blå har blivit dyra

  • Medlem
  • 2005-08-04 15:38
Ursprungligen av Björnström:

Ingen mening att starta en ny tråd om detta...jag bara reagerade på att någon sa att det var gratis att driva internettjänster

/Martin

Okey ...jag blev lite förvånad med tanke på att du tidigare sagt att kostnaden för OT är 400:-/mån
och att det kommer lite deg från bannern
För det var väl ingen samlingsfaktura på 1125 månader ?
Nu kan tråden låsas om så önskas.

Fakturan täcker ju hela serverracket och täcker flera månader - dom fakturerar inte "per webbtjänst".

Jag ville inte starta någon ny diskussion kring detta, menade bara att jag inte uppfattar hosting, utveckling eller serverkostnader som "gratis" - någon skrev det i Offtopic diskussionen.

  • Medlem
  • 2005-08-04 17:06

Jag citerar från den stängda tråden:

Ursprungligen av Björnström:

Ska diskutera igenom hela situationen med Arvid och Mats ikväll - och kolla lite vad moderatorerna här på 99mac tycker.

Kanske lite diskussion med moderatorerna på OT också...?

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2005-08-04 17:58

Jag tror att många av medlemmarna på OT faktiskt kan tänka sig att pröjsa en smärre summa, om det skulle vara så att det bara hänger på driftskostnaderna. Det är ju ändå en hel del tokstollar som brukar hålla till där, me included!

  • Oregistrerad
  • 2005-08-04 18:11

45000:- är ju parkeringspengar. kanske borde skänka en stump av högtalarkablarna, den borde vara värd nåt sånt.

1
Bevaka tråden