Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kommer inte in på 99mac hemifrån!

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Konstigt, jag har de senaste dagarna bara kunnat gå in på 99mac från jobbet, inte hemmifrån. Kan det bero på min statsnätsleverantör? Labs2

Testa ändra DNS till 195.43.255.236, fungerar det då?

Ja, det funkar. Vad gör detta trick egentligen?

Felet är ju så konstigt. Vi har två DNS:er som alltid fungerar fint för mig men för vissa uppstår timeouts. När du använder vår DNS (ip ovan) uppstår inte problemet, så uppenbarligen fungerar ju DNS:erna...

Varför endast vissa får problem och andra inte får det har jag inte räknat ut. Vi löser det genom att skapa ytterligare en DNS som ligger på ett separat webhotell, har inte hunnit fixa det bara.

Ursäkta min newbie-fråga men vart/hur ska jag ändra DNS:n??

  • Medlem
  • Stenungsund
  • 2005-08-12 02:23
Ursprungligen av Bodhisattva:

Ursäkta min newbie-fråga men vart/hur ska jag ändra DNS:n??

System Preferences.. network ... välj ditt LAN kort (built in ethernet i mitt fall) i rulllistan..
sen ändrar du bara DNS..

Jag har också haft problem med att komma åt 99mac.se... hel skumt..
kör Debian/Linux som router hemma.. Använder jag linuxboxen till att skapa en ppoe anslutning får jag WAN ip till ppp0... då fungerar inte 99mac.se... oavsett vad jag har för dns inställningar på klienterna...

Ställer jag däremot om så att jag får wan IP till eth0 (modemet i sig skapar pppoe).. då fungerar det..

1
Bevaka tråden