Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Så startar jakten på gratis 10.1...

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Härligt! Nu vet vi att 10.1 släpps på lördag i USA. Men hur är det med Sverige? Än så länge verkar apple.se/macosx vara under uppbyggnad -- är det någon återförsäljare som läser det här och kan meddela att den gratis "Instant Up-to-Date"-varianten kommer att finnas tillgänglig även i Sverige, vore vi förstås många här som gärna skulle planera in ett butiksbesök till helgen...

För alla Umeåbor kan jag bara meddela att vi ej fått något definitivt svar ännu. Så håll i hatten. Håll tummarna att vi på ODS får gratisvarianten.

  • Medlem
  • 2001-09-26 08:59

Ropen skalla 10.1 åt alla ! Ropen skalla 10.1 åt alla !

Finns det någon som har den rent fysiskt? Dvs inte developers edition versionsnummer CTYXZZ, utan 10.1 US version? När jag jobbade på ett apple företag fick vi alltid grejer lite före... Dessutom låg nya operativ ute på LDC på MacPublic...

MVH mattias

  • Medlem
  • Kalmar
  • 2001-09-26 09:48

Den som väntar på något gott väntar inte för länge. Synd att det inte är lördag varje dag.
Vi är som små förväntansfulla pojkar (o flickor) som bara längtar efter lördagsgodiset- "jag vill ha dodis nuuu".

För de som ändå tänkt köpa uppgraderingen (och en CD med senaste Developer Tools), verkar svenska MacOS Up-to-Date vara uppdaterad nu:

http://www.apple.com/se/macosx/uptodate/

Men jag väntar fortfarande på besked från svenska återförsäljare innan jag beställer (Developer Tools kan man ju ladda ner).

  • Medlem
  • International user
  • 2001-09-26 10:33

Läste ni villkoren?

"Leveransen kan ta mellan 6 och 12 veckor, beroende på tillgång på den lokala Mac OS-versionen."

Och hur gör man om man har tröttnat på Apple och den den "lokala Mac OS-versionen" och ist valt den internationella versionen 1Z691-2974-A på engelska?

Citat:

Skapades ursprungligen av: kent:
Läste ni villkoren?

"Leveransen kan ta mellan 6 och 12 veckor, beroende på tillgång på den lokala Mac OS-versionen."

Och i villkoren står också:
This offer is good only in the United States and Canada.

?!!!

Måste vi vänta till Apple.se får upp den svenska sidan för Mac OS X (just nu förs man till den internationella) innan vi kan beställa updateringen där (även den internationella versionen)?

Warez-grupperna i news brukar fixa sådant.

OK, nu orkade jag inte vänta längre på besked från återförsäljare i Sverige (otålig, moi?). Jag fick lägga en beställning hos AppleStore Sverige (per telefon) och blev lovad ca 2 veckors leveranstid med bud. 195 kr plus moms. Får jag ändå tag på en gratis uppdatering får jag väl leva med det...

Jag har dock engelska versionen av X --någon svensk uppgradering går tydligen inte att beställa ännu, enligt alldeles färska uppgifter från AppleStore.

1
Bevaka tråden