Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Core MIDI-problem 'Timeout or Timer inactive'

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2005-09-15 22:24

Häromdagen rensade jag min dator lite med Onyx, och jag misstänker att det var det som skapade mitt problem. Allt fungerade perfekt dagen innan.

Idag när jag skulle starta Logic Pro möttes jag av följande varning: Timeout or Timer inactive! Check other applications using Timer or MIDI (Code 0). Rutan kom upp tre gånger. Sedan kom jag in i Logic och möttes av Warning Mac OS X MIDI Services not available. Sedan går det inte att använda Logic, för Timeout-rutan slängs upp hela tiden. Garageband betedde sig likadant. Hursomhelst, jag gick in i Ljud/MIDI-inställningar, och när jag valde MIDI-fliken hängde sig programmet efter en stund. Omstart, skivbehörigheter och reparationer hjälper inte.

Det är alltså knas med Core MIDI! Det spelar ingen roll om jag har externt ljudkort eller inte.

Kan man reparera dessa delar av OS X på något vis? Någon som har koll på om jag kan ersätta några filer på något sätt? Någon som känner igen problemet?

Jag drar mig för att installera om allt just nu. Allt övrigt fungerar bra.

Kraschrapport (txt) om någon vill läsa...
_________________________________________
Powerbook G4 1,5 GHz OS X.3.9 M-audio FW 1814

  • Oregistrerad
  • 2005-09-16 00:14

Äsch, det fick bli arkivera och installera. Garageband funkar bra nu, men jag har många timmars inställningar att göra.

Surt.

1
Bevaka tråden