Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Dj-hårdvara till mac?

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hejsan!
Jag har i dagsläget en ibook, en 2kanals dj-mixer och traktor dj. Det jag söker är en kontrollpanel för själva dubbelcdn så man slipper använda tagenbordet och musen. Det är en sån här jag vill va http://www.pcdjhardware.com/DAC2.asp fast jag antar att den inte funkar till mac? är det någon som vet nån som gör de? har kollat på hercules djconsole men vill hälst ha nån annan...

MVH billy

Hercules finns i en mac-version, säljs bland annat via applestore.

Andra alternativ är såvitt jag vet vilken midi-kontroller du kan tänka dig. Det finns sådana som är specialgjorda för discjockande, det är bara att goggla. Har det inget inbyggt interface får du köpa till en usb>midi adapter för runt en femhundring. Kontrollern kanske kostar en 1000-1500 kr beroende på modell. Finns säkert ännu dyrare om du vill ha...

Problemet som jag ser det är att det inte finns så gott om kontrollers förutom hercules dj console som har jogghjul. Herculesen funkar även finfint tillsammans med traktor (följer till och med med i paketet). Iofs så är jogghjul en smaksak, men ändå.

Hittar du någon annan lösning så får du gärna tipsa om det här! Jag letar nämligen själv efter en liknande produkt.

Tittade lite mer på dac-2 som du skrev om. Troligtvis funkar den inte med något annat än pcdj. Jag ska inte säga att det är säkert, men jag tror det.

Men modellen dyrare, dac-3, funkar med rätt stor sannolikhet med macen. Detta eftersom den har midi-stöd. Måste säga att jag fick ett starkt habegär av att se den... Priset däremot tar emot lite...

http://www.pcdjhardware.com/DAC3.asp

Jo ha-begäret är stooort .. men jag har inte råd med dom dyra för över 5000kr , då kan ja lika gärna köpa en riktig dubbelcd..

MVH Billy

En liten fråga om traktor , hur lägger man till låtar i bibloteket? jag testa att dra från mappen in till programet men de funka inte ..

MVH billy

annars finns det ju fantatisk mjukvara för dj bruk. värt att kolla på? en billig variant... DJ-1800 exemepelvis. jag hade inte satsat på en hårdvaru lösning, men ville i all fall tipsa.:)

dj1800 e skönt , men ja vill verkligen ha hårdvara.. men jag kanske köper en riktig dubbelcd ändå.. nån som har svaret på min traktor dj fråga?

MVH billy

När jag startade programmet första gången så kom det upp en dialogruta om att välja musikmapp, så jag valde itunes music-mappen. Efter en liten stund så hade jag hela biblioteket i traktor också. Under setup (setup/library tror jag) ska det finnas en knapp för att importera hela itunesbiblioteket. Jag tror att det ska finnas en knapp för att lägga till valfri mapp också.

Varför vill du inte ha en hercules förresten? Testade en sån en gång, de är faktiskt helt okej. Speciellt om man vill ha en väldigt mobil lösning.

  • Oregistrerad
  • 2005-10-03 10:15

Denna funderade jag på innan jag lärde mig köra på "riktigt"

http://www.behringer.com/BCD2000/index.cfm?lang=ENG

Boom!

Jag gillar inte idén med att poppa mp3:or.
det känns illa att försöka riva av med komprimerade/förstörda filer. Men det går juhe med Wav osså.

/skaffa riktiga pioneer spelare ist =)/

1
Bevaka tråden