Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Windows Media Player - textfil

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har följande problem som jag vill åtgärda. När jag till exempel försöker spela upp följande videosekvens så sätter in Windows Media Player igång, utan sidan bara laddas ner som en textfil och sedan händer ingenting. Det går förstås att kopiera och klistra in länken direkt som URL i playern men det går att se den i/från webbläsaren.

Vilken inställning är det som behöver göras i playern eller under Inställningar - Hjälpprogram för filer?

Sedan ett problem till som jag antar jag vet svaret på. Videosekvensen nedan och många andra går inte att se utan bara höra med Windows Media Player 7.12. 1203. Finns det någon bot på detta, eller är de bara gjorda för Windows Media Player 9, osv? Jag har Mac OS 9, och kan bara köra till 7.1.

Ex: http://webpages.charter.net/hockeyfights/classic/BertuzziSuckerPunchxxx.wmv

Ursprungligen av rimbaud65:

Har följande problem som jag vill åtgärda. När jag till exempel försöker spela upp följande videosekvens så sätter in Windows Media Player igång, utan sidan bara laddas ner som en textfil och sedan händer ingenting. Det går förstås att kopiera och klistra in länken direkt som URL i playern men det går att se den i/från webbläsaren.

Du menar att det går *inte* att se den i/från webbläsare?

Om man installerat Windows Media Player rätt så ska man få en plugin som webbläsarna kan använda sig av. Men sen kan det också bero på om den som gjort webbsidan har gjort rätt. Testa att gå in på Teckenwebben och välj Windows Media som videoformat, den sidan vet jag att den fungerar på Mac OS X (för att jag gjort den ). Om det fungerar i Mac OS 9 vet jag däremot inte.

Ursprungligen av rimbaud65:

Sedan ett problem till som jag antar jag vet svaret på. Videosekvensen nedan och många andra går inte att se utan bara höra med Windows Media Player 7.12. 1203. Finns det någon bot på detta, eller är de bara gjorda för Windows Media Player 9, osv? Jag har Mac OS 9, och kan bara köra till 7.1.

Ex: http://webpages.charter.net/hockeyfights/classic/BertuzziSuckerPunchxxx.wmv

Den filmen går utmärkt att se för mig i Windows Media Player (men inte rakt av i webbläsaren), med senaste versionen av Windows Media Player i Mac OS X. Så det kanske kräver version 9 av spelaren...

1
Bevaka tråden