Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kan Airport Express användas med alla WiFi?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2005-11-05 12:06

Jag har ett trådlöst nät med basstationer från Belkin. Nu vill jag flytta min nätverksskrivare till en plats dit kabeldragning är svårt att få till. Min stereo står i närheten vilket fick mig att tänka på att använda en APE. Min fråga är därför:

Kan en APE ansluta till mitt befintliga trådlösa nät (standard 802.11g, Belkin) och låta mitt nät fortsätta trådat till min skrivare via ethernetkontakten på APE OCH samtidigt ge mig AirTunes till stereon?

Jag blev osäker eftersom texten "AirPort Express can extend the range only of an AirPort Extreme or AirPort Express wireless network." på Apples hemsida. Fast jag är inte intresserad av att förlänga det trådlösa nätet, bara att jag kan använda ethernetporten på APE när den agerar klient på mitt befintliga trådlösa nät.

Nån som vet eller har utrustningen för att testa?

  • Oregistrerad
  • 2005-11-05 12:42

Om din Belkin-AP stödjer WDS bör det fungera, du får då ställa in APE att agera brygga för ditt trådlösa nätverk. I klientläge är ethernetporten inte aktiv, men USB- och ljudportarna fungerar. Klientläge ska fungera mot alla 801.11g och 801.11g-nätverk.

  • Oregistrerad
  • 2005-11-05 23:57

Tack för ditt svar! Min förhoppning var att ethernetporten skulle vara aktiv när APE kör i klientläge, men den tanken sprack visst. När jag kollade in i min Belkin hittade jag den sida jag bifogat som bild. Vågar man tro att det kan fungera då?

  • Oregistrerad
  • 2005-11-14 23:18

Kan rapportera att WDS fungerar mellan mina två Belkinapparater (F5D7230-4) och var enkelt att få till, även med WPA. Prestandan blev dock märkbart sämre, vilket får mig att luta åt en APE i klientläge med skrivardelning via USB...

1
Bevaka tråden