Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

C i Project builder

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2003-01-20 18:52

Jag är total nybörjare, och försöker lära mig C. I en tutorial finns det här exemplet med, men det funkar inte när jag kompilerar det i Project Builder (Standard Tool).

#include <stdio.h>
main()
{
int a,b,c;
printf("
The first number is ");
scanf("%d",&a);
printf("The second number is ");
scanf("%d",&b);
c=a+b;
printf("The answer is %d
",c);
}

Inte ens texten "The first number is" kommer upp och jag undrar om någon vet vad det är för fel?

Klicka några gånger på enter så kommer det att hända saker, men inte det som ska hända.

Jag skulle skriva programmet så hära istället. Det funkar bättre då.

#include [i]
int main()
{
int a,b,c;
cout << "The first number is" << endl;
cin >> a;
cout << "The second number is" << endl;
cin >> b;
c=a+b;
cout << "The answer is" << endl << c;
}

Jag kan förklara om du har några frågetecken kring koden.

  • Oregistrerad
  • 2003-01-20 19:42

Fast då är det förstås C++ och inte C...

Det är sant. Jag borde ha reagerat direkt på att det var bara C.

Så skriver man i C++ i alla fall.

Citat:

citera:Skapades ursprungligen av: Zirth:
Jag är total nybörjare, och försöker lära mig C. I en tutorial finns det här exemplet med, men det funkar inte när jag kompilerar det i Project Builder (Standard Tool).

#include <stdio.h>
main()
{
int a,b,c;
printf("
The first number is ");
scanf("%d",&a);
printf("The second number is ");
scanf("%d",&b);
c=a+b;
printf("The answer is %d
",c);
}

Inte ens texten "The first number is" kommer upp och jag undrar om någon vet vad det är för fel?

Uhm, lyckas du kompilera programmet över huvud taget? Vad får du för felmeddelanden?

Ciryon

Det fungerar utmärkt för mig(testade med CodeWarrior)