Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Firefox "Annoyance" (nytt fönster m. bara download öppet)

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Bollnäs
  • 2005-11-07 12:35

Nu ni, har jag en liten irriterande sak att fråga över.

Kör mest firefox på mina macar, då jag inte tycker om safari helt 100.

Men en sak jag irriterat mig över är följande:

Ha 1 (eller fler) browser-fönster öppna, börja tanka en stor fil (50MB+ eller så).

Stäng sedan ner alla browser-fönster och låt bara download-fönstret vara igång.

Hur i hela friden kan man få upp ett nytt browser-fönster innan man laddat ner filen klart?

Äpple + N hjälper föga

Ja, det där är en kul liten bugg i Firefox. Jag har också råkat ut för det, och då har jag gått in i mejl-programmet och letat upp ett mejl där det finns en webblänk, och klickat på den. Då öppnas det ett nytt fönster i Firefox.

  • Medlem
  • Bollnäs
  • 2005-11-07 13:55

Blir väl till att rota källkod nån dag och leta upp högerklicksmenyn i docken och lägga till val att öppna nytt fönster eller så..

  • Medlem
  • Skara
  • 2005-11-07 15:39

klicka bara på firefox i dockan så att det står firefox i toppmenyn och ta command+N?
eller?

Ursprungligen av Kalam:

klicka bara på firefox i dockan så att det står firefox i toppmenyn och ta command+N?
eller?

Nej, det är just det som inte fungerar... Det händer ingenting om man tar Kommando+N. Och det fungerar inte att välja "Nytt fönster" från menyn heller.

  • Medlem
  • Skara
  • 2005-11-18 11:42

Grattis! Det är löst i.o.m nya betaversionen av Firefox...man kan nu kringla+n för att öppna nytt fönster...

1
Bevaka tråden