• Medlem
  • Gävle
  • 2005-11-27 00:13

Hej!

Mitt första inlägg här blir ett rop på hjälp

Jag reser runt i sverige sommartid och fotar dragracing. Jag säljer lite bilder men jag tjänar väl nästan igen bensinpengarna, så detta är mitt intresse bara på fritidien. Jag har hållit på med detta i 5 år och sidan har gjort sig ett rejält namn bland "racefolket" då det är stadigt mycket med besök och många mail och välspritt namn. På sidan nu ligger det drygt ~3700 bilder men ska sen slänga upp bilder från 2003 och frammåt, antar att det kommer hamna på ca 10 000 bilder.

Som det är nu så kör jag sidan helt i Coppermine som funkar rätt bra, men är grymt tråkigt tycker jag. (jag vet inte riktigt hur man editerar det nog mycket för att få det rejält snyggt.. vet hur man ändrar teman osv.. men dom är ju inte så snygga)

Det jag frågar efter här är nån som kan hjälpa mig med en grundlayout för www.mek.nu, som sagt är det bara ett galleri nu, men sidan ska göras om och utvecklas mera. Grejjer som "repotage" och annat ska upp på sidan så det blir lite mer än bara mina bilder.

Sida som jag tycker är snygg och har "rätt" look är bla http://www.dimensionzero.org/main.html som görs av en mycket duktig kille. Jag säger inte att sidan ska rippas, upplägget är ju inte unikt på sidan. Men den är bra att visa som hur jag vill ungefär upplägget ska se ut på min sida.

Det ska alltså vara nån snygg grafisk lösning högst upp (med nån relaterad grafik som bygger på nån bild jag tagit).. sen meny under osv. Det kommer att vara news på första sidan. Tja tror ni fattar lite upplägget?

Jag hoppas nån som är en fena på design vill ta sig an detta. Jag kan tyvärr inte ge massa pengar,

Over and out

Några exempel på bilder som finns på sidan:

Ta det lugnt!
Markus - www.mek.nu :rolleyes: