Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

bas bost för iTunes?

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Finns det något program som bostar basen i iTunes lite?
Har kopplat datorn till sterion via aux och vill bosta basen lite mer

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-12-01 22:07

Har du prövat Equalizern i iTunes?

jadå.
iTunes står på Bass Boster och sterion på x-bass .

Men jag skulle vilja få upp det lite lite mer

Ursprungligen av davidjohansson:

jadå.
iTunes står på Bass Boster och sterion på x-bass .

Men jag skulle vilja få upp det lite lite mer

Och med iTunes står på Bass Boster menar jag så klart att equalizern i itunes står på bass boster..

  • Medlem
  • Schtåkkhålm
  • 2005-12-01 22:10

Har du försökt med Equalizern i iTunes?

Öhmm... Om man fular sig lite kan man höja regeln längst till vänster, Förförstärkning.

Maxa den, maxa de basfrekvenser du vill ha upp, och sänk resten. Det knepet (fast istället för basen så höjer jag resten) använder jag när jag vill kräma ur lite mer ur högtalarna på min ibook.

Jag vet inte hur det funkar på en dator, eftersom allt är digitalt. Men på analoga grejer så kan det dista om man gör det här (om man nu inte kör med rör). Risken finns att ljudutgången inte pallar med ljudnivån.

Då kan du skita i Förförstärkningen, och höja på förstärkaren istället. Har du tänkt på högtalarna med? De kanske inte klarar hur mycket som helst...

Volume logic på adress http://www.octiv.com/ använder jag. $ 15.00 just nu ser jag. Annars $ 19.95 och 30 dagars testperiod.

Jo jag har tänk på högtalarna.. men dom ska nog klara det fint, hoppas jag iaf
Tack för alla svar!

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2005-12-02 10:05

Ja, vi pratar ju här om mp3-filer, så det här jag nu skriver hör väl inte riktigt till ämnet, men en riktig liten "trollerilåda" för okomprimerade ljudfiler (aiff) är vad jag använder innan jag kodar om till mp3 och det är en VST-plug-in som heter Sonic Maximizer. Särskilt användbar när man digitaliserar gamla ljudband, någon beskev det som att "lyfta filten från högtalarna" - bättre kan det inte sägas ! Bättre bas, bättre diskant...en klarare och mer definierad ljudbild.

1
Bevaka tråden