Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vill du också ha Front Row?

Tråden skapades och har fått 24 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Se här så har du lite pyssel till helgen.:)

http://www.andrewescobar.com/frontrow

/ kalle.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-03-03 09:43

Hoppsan hejsan vad trevligt!

Detta e kanon. trevligt för att testa dess möjligheter.

Frågan är hur lagligt det är...

Jag tror ärligt att Apple vill att så många som möjligt testar den - betatestare helt enkelt plus att de skapar ett sug efter det som förr eller senare blir ett fullfjädrat mediacenter program.

Jo, det vill de säkert. Det kan också förklara varför det inte finns något i stil med aktiveringskod till OS X. Man lånar kompisens skiva, upptäcker att det blir mycket trevligare med en ny dator, och vips! Så sitter man där med en ny dator istället för ett nytt operativsystem...

Ang. Front row och bonjour så finns det saker som är märkligt.

1. man måste ha itunes igång på den andra datorn - detsamma gäller för iphoto, detta tycker jag nog är en klar miss. framförallt när det gäller iphoto som måste vara uppe - alltså trycker man på den röda knappen så stängs programmet av. Jag har för min del väldigt sällan iphoto igång så om jah skulle få för mig att vilja se på mina fotografier så måste jag alltså först kontrollera att iphoto är igång - jobbigt - nej men dåligt.

2. När man går på movies, klappan och väljer delat så står det sen min musik, hmm en miss antagligen. Alla filmer verkar gå genom itunes plus de som ligger i mappen movies.

Så det verkar finnas en del inkonsekvens i Front row, men det är på god väg. Sen så skryter Jobs om att Fjärrkontrollen har få knappar men i vissa lägen skull eman vilja kunna ha fler knappar - tex att snabbt komma till saker.

La in front row på min ibook och styr det via mobilen.. skeeetbra

  • Medlem
  • Öland
  • 2006-03-04 14:57

har otroliga problem nu som jag tror är på grund av denna uppgradering:

de vanliga ikonerna i min menubar är borta (de från apple) mail kan inte koppla upp och safari är skitslött... detta efter att jag startat om datorn...

  • Medlem
  • International user
  • 2006-03-04 14:59

Det här var uppe nån gång strax före jul också.

Japp, men det här handlar om den nya varianten med Bonjour-stöd.

Varning för detta hack! Det är många som haft problem med att ikonerna i menyn försvinner.
Jag löste problemet genom att prova detta:

Peter
March 2nd, 2006 at 6:10 am
To fix my menubar I grabbed the following directories out of the 10.4.5 combo updater using Pacifist:
/System/Library/PrivateFrameworks/BezelServices.framework/
/System/Library/LoginPlugins/BezelServices.loginPlugin/

And replaced the ones modified by Enabler on my system. Everything’s back to normal now, without frontrow. It was bit of a pain having to download 150 megs just because this script didn’t create a backup!

Pacifist: http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/12743
OSX Combo Update: http://wsidecar.apple.com/cgi-bin/nph-reg3rdpty1.pl/product=09641&cat=1&platform=osx&method=sa/MacOSXUpdCombo10.4.5PPC.dmg

Du öppnar alltså uppdateringen i Pacifist och installerar /System/Library/PrivateFrameworks/BezelServices.framework/ och
/System/Library/LoginPlugins/BezelServices.loginPlugin/ på nytt.

Det är inte så svårt som det ser ut!

  • Medlem
  • Malmö
  • 2006-03-05 07:57

Någon som vet om denna versionen funkar med Apples Remote / Universal dock? Förra versionen gjorde inte det.

Kan man styra något på datorn med Dockan/Remoten? Vad jag har förstått så kan den bara styra iPoden.

Som sagt, en del har haft problem med detta hack. Men följer man bara instruktionerna noga så ska det funka. Även jag fick probblem med menyraden men det löste sig efter att jag reparerat behörigheter. Observera att man måste avinstallera tidigare versioner av frontrow om den installerades med hjälp av Frontrow Enabler.

  • Oregistrerad
  • 2006-03-05 19:04

Tycker apple skulle släppa ett IR-öga att plugga in på usb och en fjärr. Ett paket ihop med frontrow för typ en 30 usd eller så...

Och vips så skulle de inte sälja lika många nya mini med intel.

Ursprungligen av killwithskill:

Tycker apple skulle släppa ett IR-öga att plugga in på usb och en fjärr. Ett paket ihop med frontrow för typ en 30 usd eller så...

Yes!

Ursprungligen av irrelogical:

Och vips så skulle de inte sälja lika många nya mini med intel.

Så sant.

Därför: Ingen som hört om annan tillverkare?

/ Kalle.

Utav fjärrkontroll till mac? Finns flera, däribland Griffin och ATI.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-03-09 21:10

Apple,Microsoft samt APB har nog samma jurister......:eek: :eek:

  • Oregistrerad
  • 2006-05-19 22:29

Hmm..

Det står att iLife 06 är ett krav, jag har endast iLife 05, kan jag då inte köra detta hacket?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-05-19 22:40
Ursprungligen av awwe:

Hmm..

Det står att iLife 06 är ett krav, jag har endast iLife 05, kan jag då inte köra detta hacket?

Det borde vara en korrekt slutsats

Allvarlig talat så använder nog FrontRow en del anrop till iPhoto och iTunes som inte var implementerade i iLife '05. Kan hända att det fungerar med någon tidigare version av Front Row.

  • Oregistrerad
  • 2006-05-19 23:14
Ursprungligen av vanilj:

Det borde vara en korrekt slutsats

Allvarlig talat så använder nog FrontRow en del anrop till iPhoto och iTunes som inte var implementerade i iLife '05. Kan hända att det fungerar med någon tidigare version av Front Row.

hmm, s*it också, köpte min Mac mini G4 igår, trodde att iLife 06 skulle följa med men icke.

  • Oregistrerad
  • 2006-05-19 23:14
Ursprungligen av vanilj:

Det borde vara en korrekt slutsats

Allvarlig talat så använder nog FrontRow en del anrop till iPhoto och iTunes som inte var implementerade i iLife '05. Kan hända att det fungerar med någon tidigare version av Front Row.

hmm, s*it också, köpte min Mac mini G4 igår, trodde att iLife 06 skulle följa med men icke.

1
Bevaka tråden