Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nokia 6280 problem ..hjälp!

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

har ett irriterande problem!
hur lägger jag in filer på mitt minneskort? jag har provat med den medföljande sladden och haft telefonen i lagrings-inställningen.
Jag får bara läsa från kortet inte ändra.
Tänkte lägga in lite musik o ett tema och jag har inte bluetooth.
Någon som har haft samma problem?

  • Medlem
  • Umeå
  • 2006-03-25 15:25

Jag har samma problem, tror problemet sitter i att minneskortet är formaterat i fat16, vilket osx enbart kan läsa ifrån, och inte skriva till. Jag har inte kommit på någon lösning på problemet, men kanske har någon annan det?

Det vore rätt smidigt att kunna skriva till minneskortet iom usb 2.0 anslutningens hastighet,.

Ja.. det e ju lite skrämmande faktiskt. ska jag lägga in 10 mp3 or med hjälp av bluetooth, så får jag ju ta ledigt från jobb en dag.
Har mailat Nokia men inget svar. Annars lämnar jag tillbaka luren.
niqlaz har du mycket glapp i din? min glappar som fan efter en dags användande

  • Medlem
  • Umeå
  • 2006-03-26 11:43
Ursprungligen av Kristoffer N:

Ja.. det e ju lite skrämmande faktiskt. ska jag lägga in 10 mp3 or med hjälp av bluetooth, så får jag ju ta ledigt från jobb en dag.
Har mailat Nokia men inget svar. Annars lämnar jag tillbaka luren.
niqlaz har du mycket glapp i din? min glappar som fan efter en dags användande

Jag har inget glapp alls, absolut noll, köpte den för knappt en vecka sedan, så jag har visst fått den den "senaste" produktionsserien, enligt Tre-butiken nere på stan (umeå), var Umeå butiken en av de första som fick den senaste produktionsserien där glappet är åtgärdet, plus en del annat som nytryckt manual utan felaktigheter osv...

ok.. då kasnke jag skulle gå ner o byta då med andra ord. Min instruktionsbok är inte rättad. men det ligger ett rättelse papper på 2 sidor i den. är det den du syftar på?

Köper du en minneskort läsare så kan du föra över filerna på kortet. köpte en Sandisk Mobilemate SD+ för 180 kr. den funkar perfa!

För mig funkar BT finfint att föra över låtar och filmer med. 10st mp3 tar ca 5-6 min...140K/s

marcus :m

Kommer reklamera min.. Den stänger av sig hela tiden. Test mode komemr upp på skämen med röd text och vit bakrund. Den ringer inte ibland när man försöker ringa med senast slagna nr. Ibalnd funkar det ibland inte. Dessutom så hör man ring ljud på externa högtalaren ibland där den ska höras. Ibland kommer ljudet fram när någon svarar. Fick den förra veckan nu åker den tillbaka till dustin. Ska till staterna på om 7 dagar måste ha en 3G mobil som fungerar till dess. Denna är inte opertörslåst. SURT!

Nån som vet om man kan få bort "Tillbaka" och "Paus" från skärmen när man spelar video i helskärmsläge?

  • Oregistrerad
  • 2006-04-04 17:15

Allrite.. Det funkar alltså inte med USB att ändra/lägga in på en Mac till 6280.. Men blåtand skall väl funka?

Jag får inte min blåtand att connecta med telefonen. Jag kan skicka bilder, filmer etc. med telefonen via BT till datorn, men hur bläddrar jag och lägger in nya saker på telefonen via BT??

Ursprungligen av governor:

Allrite.. Det funkar alltså inte med USB att ändra/lägga in på en Mac till 6280.. Men blåtand skall väl funka?

Jag får inte min blåtand att connecta med telefonen. Jag kan skicka bilder, filmer etc. med telefonen via BT till datorn, men hur bläddrar jag och lägger in nya saker på telefonen via BT??

Systeminställningar-Bluetooth-Enheter-Ställ in ny enhet

Sen kan du välja att bläddra på enheten genom Bluetoothmenyn

Eller hur menar du?

  • Oregistrerad
  • 2006-04-11 12:14
Ursprungligen av mmmikael:

Systeminställningar-Bluetooth-Enheter-Ställ in ny enhet

Sen kan du välja att bläddra på enheten genom Bluetoothmenyn

Eller hur menar du?

Jag kör inställningsassistenten..

Den hittar nokia 6280, men sen "samlar den information om enheten.. detta kan ta någon minut"

En stund därefter får jag upp ett meddelande på min telefon att den "kopplat ifrån min dator"..

Varför??

1
Bevaka tråden