Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bildreportage: 99mac Xserve G5 i racket

Tråden skapades och har fått 15 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

I bildreportaget från 99mac:s femårsfest visade vi vår nya Xserve G5 som skall driva 99mac i fortsättningen. Målet är att ersätta våra enorma (med rackmått mätt) Power Macintosh G5 som köptes in i sommaren 2004. Gästerna på vår fest fick signera servern som ett minne av vår roliga kväll.

Igår var det dags för steg ett av flerstegsmanöver. Alla servrar är produktionsmaskiner med oavbruten drift vilket gör det extra knepigt att byta serverhårdvara. I detta första steg ska vi ersätta SlimJim - en Power Macintosh G5 som driver våra iDiskar och Groupware. 99mac:s maskin ska tillfälligt hoppa in som ersättare i ungefär två veckor.

Khedron Wilk hjälpte till och passade på att trycka in hans Xserve G4 i racket vid samma tillfälle.

Dags att packa upp lådorna

99mac:s Xserve blev rejält nerklottrad

Martin försöker förstå hur tusan rackskenorna skall monteras

Vi var tvungna att trixa i en halvtimme för att få ut vår Acuta4 RAID-5 enhet som hamnat längst upp i racket bakom en strömpanel

SlimJim har lämnat racket. Bytet av server tog 12 minuter inkl stopp & start av servern.

Khedron monterar sin Xserve G4 1.33GHz. 2GB RAM och 180GB disk är specifikationerna.

Fler och fler Xserve i racket! Snart kommer två till. På bilden syns (räknat uppifrån) Xserve G4 1.33, Xserve G5 Cluster node, Xserve G4 2x1.0, Xserve G5 2x2.3, Mac mini 1.25, Power Macintosh G5 2x2. Till höger syns en Acuta 4 RAID-5 i bakgrunden och tre Cupertino Pleiades Triple-Interface backupdiskar.

Närbild på Xserve. Fint att Adrian signerade 99mac servern på framsidan....

  • Oregistrerad
  • 2006-05-06 09:38

Coolt.

Hmm... Den här kommentaren kvalificerade mig stenhårt in i nördfacket.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-05-06 10:46

Jag går ett snäpp värre/längre. Vackert.

  • Medlem
  • Österåker
  • 2006-05-06 11:08

Martin nämnde på vägen därifrån att hans käresta inte alls tyckte det var något intressant med "män som står och stoppar in sladdar i datorer".

Haha – Adrian signerade på framsidan! Vilken kille Kul bilder brorsan!

Sån ska jag bli när jag blir stor...

Supernice! Kul med sällskap!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-05-06 14:26

Det är vackert ibland...*dreglar lite på racket*

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2006-05-06 19:09

Porr!

Sjukt sexiga maskiner.

I think I got a hard-on. :X

Himlans vackert måste jag säga!

Kul kul kanske rent av kommer på 99Macs 10 års dag?

Ursprungligen av Björnström:

Närbild på Xserve. Fint att Adrian signerade 99mac servern på framsidan....

Ja, så kan det gå mot slutet av kvällen när man får en tokig idé...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-05-06 23:39
Ursprungligen av Björnström:

Närbild på Xserve. Fint att Adrian signerade 99mac servern på framsidan....

Iskallt

I fredags flyttade vi bort den där fula svarta HP burken som satt under Xserve-gänget och monterade en Xserve G5 där istället.

Imorgon är det tänkt att jag ska flytta ut Fatboy ur racket och ersätta den med två Xserve G5:or ytterligare. Jag sitter och planerar själva genomförandet som ska gå så snabbt som möjligt utan att man ställer till det

Bilder: Fatboy har left the rack!

Nu har även Fatboy lämnat racket!
http://99mac.se/forum/showthread.php?t=98060

1
Bevaka tråden