Telefonförsäljare är ett gissel. Jag kan förstå Korsriddarens åsikter är lite uppskruvade när en del av oss inte är så peppade på hans nuvarande eller tidigare kollegor. Men problemet är just det som Goflorp egentligen nämner: säljare är inte rädda för att utnyttja min tid och försöka övertyga mig att köpa något jag först är tveksam till. Jag är inte intresserad och jag vill inte prata med dom, därför tar jag gärna deras tid till förfogande - de tänker ta min tid, då kan jag ta deras (som är mycket mer kostsam för mig). Att de går på sina egna trick är bara underhållande.
Jag kan inte komma på en enda gång jag råkat ut för (man råkar ut för telefonförsäljare, inte något annat) telefonförsäljare som faktiskt lyssnat på vad jag sagt, varit trevlig (annat än inställsam) och faktiskt försökt göra en behovsanalys (som kanske innebär att de inte har den bästa produkten).
Telefonförsäljare (ja, jag drar alla över en kam) lyssnar inte på vad vi säger och avbryter gärna och tar väldigt gärna upp vår tid, de är en plåga. Det är möjligt att det finns säljare i B2B som är både erfarna och duktiga och faktiskt har något vettigt att sälja, men jag har då aldrig pratat med någon sådan.