Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

G4-strul

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej hopp,

Jag har en G4 på jobbet som strular mucho. I ca 7-8 månader så har jag fått dagliga kernel panics på den, oftast mellan 10-15 st om dagen. Jag har testat med olika versioner av os 9, mac os x (även ren installation av jaguar), fyra stycken grundformatteringar, tagit bort och bytt ut ram-minne, hårddisk, grafikkort, men inget hjälper.

Vi skickade iväg den till ett företag för service och det företaget i sin tur skickade iväg den till Apple för test, men de kunde inte hitta något hårdvarufel.
Jag har en chef som är övertygad om att det är ett mjukvarufel och att det går att fixa (allt för minimera kostnader för datorinköp)

, men mjukvarufel känns inte "direkt aktuellt" efter FYRA grundformatteringar och den hänger sig fortfarande även om jag bara har kört in mac os.
Den hänger sig slumpmässigt så jag kan inte härleda det till någon speciell situation.

så vad gör man? kastar skiten?

kanske kan sälja den dyrt till en "switcher"...

tacksam för all hjälp,

/Tobbe

Fick serviceföretaget KPs? Har du provat burken på nåt annat ställe än på din arbetsplats? Funderar på om det kanske kan vara "spikig" ström från uttaget ...

Citat:

quote: Fick serviceföretaget KPs? Har du provat burken på nåt annat ställe än på din arbetsplats? Funderar på om det kanske kan vara "spikig" ström från uttaget ...

KPs??

hmm...men andra datorer fungerar utmärkt på min arbetsplats. är bara just den G4:an som strular.

1
Bevaka tråden